Forum > Demolåtar
1up - T800 / 1up feat Girly-Sorry (uppdaterad 20141109 ny mix -drums mer tryck?)
Wernborg:
Sval skön låt.
Arret puttrar på fint. Jag lyssnar i laptop så mixen lämnar jag okommenterad.
Ang. sång och kör så blir det lite som att Girly sjunger i munnen på Girly. Tror det är två orsaker till att jag tycker så. Här är mitt förslag till förändring om ni vill gå den linjen.
1. Tycker att körfraserna kunde jobbas mer med så att de inte ligger samtidigt som leadsången på en del ställen.
2. Mixa körrösterna helt annorlunda. Skär mycket botten, fläska på med delay och reverb så att de verkligen skiljer ut sig från leaden.
Snyggt jobbat båda två!
bjurte:
Lenas sång är kanon som vanligt,men som många andra varit inne på, måste Lead och stämmor separeras mer,annars
blir det bara stökigt, EQ:a körerna stenhårt med skuren botten och försök få dom längre bak i rummet..
Sval låt.. B)
Roffe H:
Tycker också att leadsången ska höras mer än körerna, i övrigt en riktigt skön låt och snyggt arr. :)
/Roffe H
Marsall:
håller med dom andra om sången alltså leaden skall regera i framkant o svarskörerna tillbaka i ljudbilden ..Går det att fetta till ljudet lite till lite smackarampa "beat" på kompet o det jag sa nyss ..så min kommentar om sommarplåga tidigare inlägg får NU bli en vinterplåga i (positiv bemärkelse i bägge fallen) ..Beat on" :D
1up:
Ny mix uppe, Bättre eller sämre?
Kompressor på leadsång, stämmor i bakgrunden
mer distortion på trummor, kanske bättre tryck, men nu har man mixat så mycket så behöver er hjälp. Körerna är väl för svaga och leaden för stark nu osv.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida