Håller med HMike om sången - ett par, tre toner högre tonart skulle säkert funka bättre!
Dessutom är sången lite väl torr (för lite rumsljud) och kanske något stark i vissa partier, t.ex början.
Basen är fast och fin, men kanske lite väl dominerande...
Sprid gärna ut instrumenten lite mer, ljudbilden är rätt centrerad nu tycker jag.
Modigt av dig att ge dig på en sådan här låt! Låten är inte lättsjungen - kräver en ihållig och tonsäker röst.
Lite högre tonart... om jag skulle sjunga huvudstäman i den färdiga låten ja, men...
Varför cover? Tjaa, det finns nån tanke bakom det...
Vet inte ännu om det här kommer vara de slutgiltiga instrumenten, än så länge tjänstgör de som ett backtrack för nån som vill sjunga The Rose (Karaoke?

)
Jag gillar basens ljud men den kan vara lite dominerande åtminstonde på några ställen. Jag får mupptrixa till det då det här har kommit längre.
Sprida instrument men två akustiska kanske inte ska spridas för mycket? Kanske orgel på en sida och gitarr på andra?
Elgitarren som, efter att basen kommit in, spelar... chick... chick.... chick... gillar jag och vill nog gärna ha kvar i mitten
Får se om det blir en ihållig tonsäker röst istället för min. Imorgon kväll får jag nog besök av en röst i studion...
Bra gjort! Men håller med Mike om - varför covers? Du är ju grym på att skapa egna. 
As said, it's a start, that might lead to some more collaboration, with our own material...
Bra gjort Max! Som några sagt kanske något för låg för din röst men låter ok ändå tycker jag
Basen när den kommer in har lite för hög volym Du kan prova att istället för två gitarrer bara använda en och antingen stereolägga den eller dubblera den och förskjuta kopian en liten aning och sen panna hårt vä-hö
Orgeln snygg!
Det med basen har jag förstått. Ska kolla upp det sen då den kommit längre.
Jodå.. Om du känner fört ..Gör några olika versioner..o träna på olika sångsätt kan ju va skoj 
en viskversion...en raspversion..en laybackversion ..osv .. rock on"
En Karaokeversion kunde det bli så kan vem som helst sjunga vad som helst!

Vi får se vad som händer imorgon kväll framför mikrofonen...
Här är refrängen i en gammal låt av Eddi och mig, som det är möjligt att vi tar upp efter The Rose. Mycket roligt experimenterande hemma hos Eddi nyligen.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Workshop_EdMaAiSa/06_Workshop_EdMaHaSa_ItsAllright.mp3[/mp3]