Forum > Demolåtar

MaxB - Without This No song

<< < (5/7) > >>

bjurte:
Du kan dina klassiska harmonier du, här lyckas du sammanställa dom till en riktigt skön låt.
På minussidan lägger vi virvelsoundet som inte riktigt passar genren tycker jag (alldeles för modern)
Skönt solo, någon liten surbend här och där men känslan förlåter sådant värdsligt.. B)
Kanske att du skulle vara lite mer sparsam med 'Gurgel sången' man får liksom reflexer att harkla sig lite för ofta.. :D
Men bra låt och framförande, helt klart !!

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 04.06.2014, 00:36:50 ---Fin låt Max, mycket snygga körer, sång med känsla och riktigt härligt gitarrsolo som avslutning.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Det är kul att skapa körer också och kul med sång. Gitarrsolot är som det är, snubblar ju här och där med det är en del känsla där.

--- Citat från: bjurte skrivet 06.06.2014, 14:05:47 ---Du kan dina klassiska harmonier du, här lyckas du sammanställa dom till en riktigt skön låt.
På minussidan lägger vi virvelsoundet som inte riktigt passar genren tycker jag (alldeles för modern)
Skönt solo, någon liten surbend här och där men känslan förlåter sådant värdsligt.. B)
Kanske att du skulle vara lite mer sparsam med 'Gurgel sången' man får liksom reflexer att harkla sig lite för ofta.. :D
Men bra låt och framförande, helt klart !!

--- Slut citat ---

Ja, det var en kul gitarridé som dök upp en söndagsmorgon nyligen. Sen räckte det med en sångstund på lunchpromenaden dagen efter, för att få sångmelodi och text på plats. Har idag mupptrixat ännu mer - har bl.a. följt några fler tips från kommentarer i tråden. Jag har även gjort något åt virveltrumman (ökat velocityn i det virveltrumljudet från en gammal version av Groove Agent) med det är nog inte det du tänkte som ska förbättra. Ska det vara en stummare virvel (liksom gate:ad) eller en högre stämd virvel? Gitarrsolot kom till då jag slog på stroboskopeffekten på slingan med led-lampor i studion. En del grejer sitter, en del idéer är bra om de ligger rätt, en del hinner jag inte med eller hittar inte det jag vill men känslan var inkopplad hela tiden och jag har på något konstigt sätt vant mig och accepterat sur-snubblet. Nästa gång jag sjunger den här på en inspelning kanske jag inte gurglar så mycket men jag behåller nog nuvarande gurgel i den här versionen. Några sa att den borde gå snabbare så det blir väl en ny version om något år kanske.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_WithoutThisNoSong_20140606.mp3[/mp3]

Marsall:
Tycker den flyter på riktigt fint..nu e kicken bättre o hela låten blir skönare hela vägen ..skön sånginlevelse i lead som körer ..bra ändå till mål..  :)

bjurte:
Ang. virvel menar jag nog en plåtigare, mer vintage utan så mycket kompressor.

cykeln:
Skön låt!
Basen riktigt cool och det avslutande gurasolot är supernice
Känslofylld sång - kanske något "gurglig" bitvis
Fram med munspelet - åtminstone i några partier
Tyckte först att den första kören är lite för "luftig" och dämpad men det kanske är rätt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion