Forum > Demolåtar
MaxB - Without This No song
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 06.06.2014, 15:40:43 ---Tycker den flyter på riktigt fint..nu e kicken bättre o hela låten blir skönare hela vägen ..skön sånginlevelse i lead som körer ..bra ändå till mål.. :)
--- Slut citat ---
Tack, är rädd jag hört den för många gånger nu...
--- Citat från: bjurte skrivet 06.06.2014, 15:56:12 ---Ang. virvel menar jag nog en plåtigare, mer vintage utan så mycket kompressor.
--- Slut citat ---
Min nya virvel blev nog inte plåtigare :(
--- Citat från: cykeln skrivet 07.06.2014, 12:45:08 ---Skön låt!
Basen riktigt cool och det avslutande gurasolot är supernice
Känslofylld sång - kanske något "gurglig" bitvis
Fram med munspelet - åtminstone i några partier
Tyckte först att den första kören är lite för "luftig" och dämpad men det kanske är rätt
--- Slut citat ---
Hmm en till mot gurgelsången. Tanken är att första kören ska ge försmak av... och sen i andra versen fläskar körerna i för kung och fosterland.
8 juni lagt in annan virvel men är den rätt? Börjar bli skeptisk själv efter så många lyssningar...
åsså la jag in en hammond till gitarrsolot på slutet.
Marsall:
blev bra med hammonden i slutet tycker jag ramade in solot bra.. Men virveln e för tydlig o piccololjudig för låten o min smak ..O hur än andra vill så skulle jag vilja ha mer layback sång på versen o trycka på på reffen även i denna låt! :) .. För jag tror att då blir det mer crunchhöjning av kör reffesången .. Fast de e jag de som tycker de " :D
Harmonica mike:
Klar förbättring Max.
Liten grej som jag tänkte på..Acken vevar ju rätt frenetiskt genom hela alstret..Kanske förändra förenkla den på vissa partier,ex.vis där sången kommer in skulle den kunna spela typ halva antalet tillslag..eller bara grund ackord..eller ja du vet..Jag vet inte men jag upplever den för mycket bara - halleluja eller vad man nu skall säga.Försökte vara rolig där men man vet ju aldrig hur sånt tas emot så jag säger bara,lätta på frenesi acken så lyfter låten.
Kören cool nu och bra i volym.Gurasolot,snyggt.
Koppla på Lasarus på denna så har du en skön dänga.
Mike
MaxB:
Tagit upp den här igen för att lära mig och utveckla en fingepickingstil som kan fungera i denna låt.
Snubblar avsevärt här första gången men med ett stadigt trumkomp hoppas jag kunna raffinera den här typen av plock så att det känns stadigt och stabilt. Nu vill jag bara hem och öva men det dröjer några timmar innan jag lämnar arbetsplatsen och kommer hem.
Fuzzbub:
Denna har jag missat! :o Riktigt bra ju! Vill du fortfarande ha tyck ang. originalversionen eller bara på dobroliret? /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida