Forum > Demolåtar

MaxB - Without This No song

<< < (4/7) > >>

Marruschkka:
Skön låt, snygga harmisar!

Du har ett bra uttryck i rösten, men kanske lite dominant mot resten, det hörs att du tar i för kung och fosterland, lite rakt in i fejset på en. Men du kanske vill ha det så här smärtsamt tydligt, en smaksak?
Bra är det iaf :)

/Marre

MaxB:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.06.2014, 13:41:16 ---Skön låt, snygga harmisar!
Du har ett bra uttryck i rösten, men kanske lite dominant mot resten, det hörs att du tar i för kung och fosterland, lite rakt in i fejset på en. Men du kanske vill ha det så här smärtsamt tydligt, en smaksak?
Bra är det iaf :)

--- Slut citat ---

Kul med rösten som verktyg. Det är ju först nu som den går att använda på olika sätt, upplever jag.
I andra versen är sången för hög, har inte hunnit ändra det. Även kicken måste jag ändra.
Igår spelade jag den här låten akustiskt mycket snabbare, hemma hos Eddi och de som var där sa att det är så snabbt den ska gå...
så kanske får jag göra om den helt eller helt enkelt göra en ny version som är mycket snabbare.

Marsall:
Skön sång o cool låt.. Sången som kommer ini mitten blir lite för hög i lurarna ..O kicken slår hårt i lurarna också..eq lite på den kanske .. Annars bra grundstomme i låten .. :)O skönt sololossnande" på guran i slutet  :)

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 01.06.2014, 14:35:05 ---Skön sång o cool låt.. Sången som kommer ini mitten blir lite för hög i lurarna ..O kicken slår hårt i lurarna också..eq lite på den kanske .. Annars bra grundstomme i låten .. :)O skönt sololossnande" på guran i slutet  :)

--- Slut citat ---

Har ändrat kicken till en 50-talskick istället. Är nog bättre i den här låten.
Även ändrat volymnivåer på bas och sång och ökat lite på munspelets volym. Bra eller bättre?

Roffe H:
Fin låt Max, mycket snygga körer, sång med känsla och riktigt härligt gitarrsolo som avslutning.  :rolleyes:
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion