Fint intro, dock lite allergisk mot synthtråkar.
[...]
Kördelen som kommer in runt 1:40 ligger för starkt och tar över för mycket. Saknar tydlig botten i låten, någon som ger låten en fast stomme att stå på, kanske en dov puka eller nåt annat. Nu ligger den mest o svävar lite ovanför 
Stämningen i låten är kalas, filmmusik och snyggt arr.
Hejsan, min landsman från skåneland!
Tack har tagit till dig dina synpunkter om arret, klippt bort dem om sången (se nedan)! Synthstråk är svårt ja! Mycket pysslande med det kan ge någorlunda vettigt resultat dock.
Låten är GAMMAL, mix 4 är från förra året. Sångmelodin komponerades för säkert 7 år sen eller nåt!
Till alla som kommenterat ovan: (Allt nedanför finns numera i trådhuvudet, som jag glömde uppdatera med denna viktiga info)
Alltså, TACK för era comments att låten fortfarande funkar! Tackar speciellt Yllet som inte brukar commenta mina prylar

. Tror det är 2:a gången

(Ingen anklagelse

, förstås bara kul när det händer och att du erbjuder mixråd!)
Men jag förbereder ett NYTT ARR (förhoppningsvis bättre med), med NY sopran. Så det är lite onödigt att ni kommenterar mix4.
Men snällt! Tack för de positiva omdömena! Verkligen!
Faktiskt såg jag bara att memphis och Toby hade svarat, nån dag sen, och tyckte väl att de förtjänade svar på sina inlägg och en bump kändes adekvat eftersom jag funderar på att göra en bättre/proffsigare och, om jag har tur, även mer njutbar version.
T o m texten skall ändras så att stavelserna i lyriken är lika många som noterna i sångmelodin. Jessica och jag löste det genom att låta henne sjunga vissa stavelser över flera noter. Det är inte lika snyggt, jag var lat och ville inte ändra i dikten jag skrev.
Återigen tack.
----------- Från mitt svar till Toby och memphis:
Har funderat på hur man skall fixa till den här gamlingen, nu med förhoppningsvis mer kunskap och feta idéer som attans (?) vad gäller uppbyggnaden , sitter jag och skissar på en slutgiltig verison. Oj, va många nedladdningar här och på Studio

Jessica är upptagen dessa dagar, så letar ny sopran. Skall försöka anordna arret i tonart efter sångerskan denna gång