Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

<< < (3/18) > >>

Dividend:

--- Citat från: Fidden skrivet 05.03.2007, 22:56:23 ---Det känns som nån sjunger medans orkestern sitter och provar sina instrument. Ostrukturerat och svårlyssnat. För många toner/instrument i mellanregistret.
--- Slut citat ---

Svårlyssnat? Det trodde jag var det sista det var... Du föredrar musik med 2 ackord och 3 instrument?  (Allvarligt menad fråga)

--- Citera ---Skulle behövas något biffigt i basen, som bara spelar typ hel och halvtoner och som allt liksom lutar sig på.

--- Slut citat ---

Det är en dålig idé, och kommer inte att ske.

Dividend:

--- Citat från: Danny Cort skrivet 05.03.2007, 23:08:30 ---Med en sångerska som kan hantera den här typen av harmonier så kan det bli riktigt bra...

--- Slut citat ---

Ja, hon är bra. Skall sätta mig och mixa om, utifrån tsmalmbe's förslag

Dividend:
Ok, ommixat och låter faktiskt bättre.  :rolleyes: Låten går att ladda ner från första inlägget.

Tack till tsmalmbe, nåt mer som bör göras med denna låt tycker du? :)

Till saken hör också att jag inte är den bästa på att mixa, eftersom jag har en lätt hörselskada på höger öra..  Men men.

equality:
Vackert! Gillar den melodiösa folkliga tonen. Men måste säga att det iofs skickliga orkesterarret stör mig. Jag förstår att du eftersträvar detta stora sound men voklissans vackra sång drunkar ju. Är det inte hon som ändå skall vara främst? Hör knappt ett ord av vad hon sjunger. Hon måste komma upp i mixen betydligt mer. Vore också väldigt intressant att höra detta med ett betydligt enklare komp: gitarr, fela, trumma, flöjt eller dragspel och mungiga(!)  :D.

Dividend:
Naturligtvis kan jag höja henne 2db eller nåt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion