Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

<< < (4/18) > >>

Fidden:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.03.2007, 07:28:18 ---
--- Citat från: Fidden skrivet 05.03.2007, 22:56:23 ---Det känns som nån sjunger medans orkestern sitter och provar sina instrument. Ostrukturerat och svårlyssnat. För många toner/instrument i mellanregistret.
--- Slut citat ---

Svårlyssnat? Det trodde jag var det sista det var... Du föredrar musik med 2 ackord och 3 instrument?  (Allvarligt menad fråga)

--- Citera ---Skulle behövas något biffigt i basen, som bara spelar typ hel och halvtoner och som allt liksom lutar sig på.

--- Slut citat ---

Det är en dålig idé, och kommer inte att ske.

--- Slut citat ---

Vad jag menar med svårlyssnat är att det händer så mycket hela tiden. Orkesterdelarna känns inte som dom spelar tillsammans, utan var för sig. Jag tycker melodin är fin och tanken med orkesterarrangemang är god, men tycker du tar för stor tugga med arrangemanget. Varför inte börja med att göra ett stråkkvintettarrangemang? Du har toppenbra sångspår att jobba med, skulle kunna bli hur bra som helst.

Förstår inte riktigt varför du avfärdade min bas-idé. Det är väl ganska vanligt även inom klassisk musik att man lägger en stabil bas med bastubor, basfioler och grejor?

Dividend:

--- Citera ---Vad jag menar med svårlyssnat är att det händer så mycket hela tiden. Orkesterdelarna känns inte som dom spelar tillsammans, utan var för sig.
--- Slut citat ---

Detta är något ingen sagt tidigare, snarare var nån förvånad över att de olika delarna harmoniserade så bra med varandra. "Lika bra som bach", sa nån kompositör med goda kunskaper i musikteori i bosnien. Detta var alltså långt innan sång lades på.

--- Citera ---Jag tycker melodin är fin och tanken med orkesterarrangemang är god, men tycker du tar för stor tugga med arrangemanget. Varför inte börja med att göra ett stråkkvintettarrangemang? Du har toppenbra sångspår att jobba med, skulle kunna bli hur bra som helst.
--- Slut citat ---

Nja, kanske längre fram. Detta är liksom en utmaning. Det första man får lära sig vad gäller harmonilära är att det inte skall vara tråkigt, man måste variera sig. Iofs nu har jag sång, så jag skulle kunna göra en visa istället. Men med tanke på hur mycket tid jag lagt ner på detta bombastiska arrangemang vill jag gärna se att det blir färdigt, innan jag gör en "stråkkvintett"

--- Citera ---Förstår inte riktigt varför du avfärdade min bas-idé.
--- Slut citat ---

För att reta dig mannen! ;)

--- Citera ---Det är väl ganska vanligt även inom klassisk musik att man lägger en stabil bas med bastubor, basfioler och grejor?
--- Slut citat ---

Jo det är det. Jag är nöjd med arrangemanget som det är nu. SOm du säger kan jag ha en fet kontrabas-sektion som pumpar på, men det blir så ... eh.... trist...

Mikke:
Fint. Låter bra i dator miljö med små högtalare. Våckert e det  :wub: / Mikke

Dividend:

--- Citat från: Mikke skrivet 14.03.2007, 10:32:49 ---Fint. Låter bra i dator miljö med små högtalare. Våckert e det  :wub: / Mikke

--- Slut citat ---

Tack skall du ha!

Dividend:
Nu får nån som kan nåt om mixning, berätta för mig om det låter bättre eller sämre, eller status quo, skall jag panorera mer? Skall panorera mindre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion