Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - En gång var vi älskande

<< < (3/4) > >>

Hellfog:
Vet inte om jag tycker att sången och texten passar in i låten, känns lite konstigt men är en smaksak.

Gurano:
Jo det är nog en smaksak  :)

MaxB:
Har inte läst kommentarer. Gillar insatserna. Har du nån gång testat att under sången ekvilibrera på enbart basgitarren, alltså göra så fantastiska saker på basgitarren som du annars gör på gitarrerna och testa att helt eller nästan helt fimpa gitarrerna under delar av hennes sång och bara låta trummorna och basen arbeta i bakgrunden?

Testa och utvärdera. Jag tror det kan sitta som en smäck och lyfta fram fokus till sången. Nu hör jag bara att det är sång men har ingen chans att höra vad som sjungs. Spelar det nån roll?

Gurano:
Du har svårt att urskilja på olika delar i mina låtar då tex olika slingor snurrar parallellt har jag förstått. Jag upplever inte samma sak...säkert beroende på att våra öron tränats på olika saker. Det är nog bla därför man har olika smak. Jag har på vissa av våra låtar dragit ner på guran till förmån för annat :)

Det spelat roll MaxB men jag  får testa med en annan låt då denna lämnas som den är.
Men eg så är det så jag vill ha musiken...en utmaning för örat...åtminstone mitt öra
/G

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.05.2014, 09:30:45 ---Du har svårt att urskilja på olika delar i mina låtar då tex olika slingor snurrar parallellt har jag förstått. Jag upplever inte samma sak...säkert beroende på att våra öron tränats på olika saker. Det är nog bla därför man har olika smak. Jag har på vissa av våra låtar dragit ner på guran till förmån för annat :)

Det spelat roll MaxB men jag  får testa med en annan låt då denna lämnas som den är.
Men eg så är det så jag vill ha musiken...en utmaning för örat...åtminstone mitt öra

--- Slut citat ---

Jag noterar att det är fler än jag som ger tips i den riktningen. Kanske har du få gitarrer samtidigt men de effekter de har gör att varje gitarr ger så mycket mer och att det kan vara orsaken till dessa tips från flera otränade öron, vet inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion