Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - En gång var vi älskande
Asti:
Bra, passande sång med samma energi som gitarrerna!
Men höj den gärna lite i början eller dra ner något på gitarrerna där!
Lägg gärna upp texten, så är det lättare att följa med. :)
/Asti t.f. Medföljaraspirant
Marsall:
Verkligen!Tunga sköna riff diggedidiggar!! riffet 22-41 e bäst o Plinka e ju riktigt het rakt genom hela låten B) :wub:.. MEN tycker att låtenskomp e bakvänd :o :unsure: tycker att riffet 22-41 skulle fortsätta som vers = riktigt råversgrund o nuvarande verskompet e ju som gjutet för reffen.. sången skulle bara halveras i fart o hållas ut ..Jajja :D Nog om vad jag tycker :D.. låten e Gottmos hur som helst!.. B)
Gurano:
--- Citat från: pxm skrivet 23.04.2014, 01:48:58 ---Skön låt, bra insatser på alla instrument och Plinka gör bra ifrån sig.....
Jag gillar den :wub:...
Skulle jag mixat hade jag dragit ned på rummet litet, men den fungerar som den är nu..
Det är en smaksak.....
mvh
--- Slut citat ---
Tack för att du gillar
Har själv inget problem med rummet, men jag ska fundera på det
--- Citat från: cykeln skrivet 23.04.2014, 11:49:13 ---Snyggt och fräsande gitarrer
Men jag skulle vilja ha mindre gitarrer under sången eller på något sätt gröpa ur mer så att sången får mer utrymme
Nu måste den tävla mot alla instrument och blir lite svår att höra
Låt gärna alla instrument kliva fram på de partier där det inte är sång, kanske någon elak sologura skulle sticka ut och glimra under "en gång var vi älskande"
--- Slut citat ---
Jo jag ska nog justera nivåerna lite mellan sång å gura på vissa partier
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.04.2014, 13:56:08 ---Verkligen "fräsigt", fin sång och smakfullt lir. B)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Man tackar :D
--- Citat från: Asti skrivet 23.04.2014, 15:23:24 ---Bra, passande sång med samma energi som gitarrerna!
Men höj den gärna lite i början eller dra ner något på gitarrerna där!
Lägg gärna upp texten, så är det lättare att följa med. :)
/Asti t.f. Medföljaraspirant
--- Slut citat ---
jo ska nog höja sången lite - i alla fall på versen
--- Citat från: Marsall skrivet 23.04.2014, 18:31:27 ---Verkligen!Tunga sköna riff diggedidiggar!! riffet 22-41 e bäst o Plinka e ju riktigt het rakt genom hela låten B) :wub:.. MEN tycker att låtenskomp e bakvänd :o :unsure: tycker att riffet 22-41 skulle fortsätta som vers = riktigt råversgrund o nuvarande verskompet e ju som gjutet för reffen.. sången skulle bara halveras i fart o hållas ut ..Jajja :D Nog om vad jag tycker :D.. låten e Gottmos hur som helst!.. B)
--- Slut citat ---
Nja det är inte bakvänt alls i mina öron - sitter som ett smäck (förutom lite nivåtrix, i mina öron då) - återkommer senare med mixfixtrix så fort jag hinner.
Tack för era komments
/Gurano
equality:
Detta är mycket lovande. Svänger bra. Schysst parti innan sången kommer. Sången funkar mycket bra också. Lite sångkrock med orgeln blire men inte så farligt och jag tror på panning och eq här hellre än att ta bort något instrument.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 27.04.2014, 01:05:56 ---Detta är mycket lovande. Svänger bra. Schysst parti innan sången kommer. Sången funkar mycket bra också. Lite sångkrock med orgeln blire men inte så farligt och jag tror på panning och eq här hellre än att ta bort något instrument.
--- Slut citat ---
Tackar! Jo jag ska småfixa lite till med denna. Hoppas att det blir bättre då. Jag har ingen orgel i låten så jag antar att det är guran du menar.
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida