Forum > Färdiga produktioner

Trasig tvättmaskin blues

<< < (4/6) > >>

Asti:
Trist när sånt här händer även om det bara är materiella saker!
Men om du bor i närheten av Ystad kan du ju alltid trösta dig med det.  :)
Har alltid drömt om att få bo på Österlen.  :wub:
Skön låt med tungt bluesgung! Tycker du har snygga gitarrljud.
Trummorna kunde kanske varierats lite mer...
Vet inte om slutet ska illustrera ljuden från den trasiga tvättmaskinen
eller dig på dass!  B)
Alternativ titel kanske kunde vara "Fucking whiteware blues"...?
/Asti

Tokai:
Skönt!
Ge mig bara ett enda stopp i låten, så blir jag nöjd. Och sen lugnt inga guror, bara bas trummor, eller bara guror utan trummor - whatever - + bygga på mot slutet, tack

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 24.04.2014, 13:09:57 ---Trist när sånt här händer även om det bara är materiella saker!
Men om du bor i närheten av Ystad kan du ju alltid trösta dig med det.  :)
Har alltid drömt om att få bo på Österlen.  :wub:
Skön låt med tungt bluesgung! Tycker du har snygga gitarrljud.
Trummorna kunde kanske varierats lite mer...
Vet inte om slutet ska illustrera ljuden från den trasiga tvättmaskinen
eller dig på dass!  B)
Alternativ titel kanske kunde vara "Fucking whiteware blues"...?
/Asti

--- Slut citat ---

Ett jäkla skit, dom nya vitvarorna installerades nu precis - så det är historia nu! ;)
Man får trösta sej med att man fick ett textuppslag "på köpet" brukar vara segt att få fram något vanligtvis...

Testade EZ mix nya Classic amps - mycket bra gitarrljud för en överkomlig penning - sen är där ett ljud från overlouds gitarrplug TH2 som är superbt bra tycker jag! Basljudet är också från overlouds Mark Bass 2 som jag gillar

Trummorna ja, funderar ibland på att köpa ett miditrumset och banka in skitet själv....men det tar plats....att byta mellan olika midiblock i EZ drummer brukar ge problem med olika velocity på midigroovven tycker jag, spela in trummor via keyboardet är jättetråkigt tycker jag, svårt att få det bra utan att kvantisera sönder det....dom där midigroovens ska ju vara gjorda av proffstrummisar påstås det.....

Slutet (diarea wet squirt) ska väl ses som en illustration över mej sittandes på dass aningens frustrerad över tusenlappar som fladdrar iväg på dessa maskiner med inbyggd längsta livslängd....

Henric

Henric:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.04.2014, 12:51:39 ---En trist historia detta..
Annars gillar jag det och tycker att den slöa trummisen gör ungefär som förväntat.. :D
Lite dov ljudbild kanske, men det funkar.

--- Slut citat ---

Snart glömt, nya vitvaror på plats - tänk vad mycket musikinstrument man kunde fått för dom pengarna!  :blink:

Ska referenslyssna lite med annan bluesrock och kolla, lätt hänt annars med såhär pass gitarrbaserad musik att det blir för vasst!

Jag tycker också att den in i helvete slöe trumslagaren gör ungefär vad som förväntas av honom, och bidrar till det monotona bluesgunget!  ;)

Henric:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.04.2014, 18:40:19 ---Skönt!
Ge mig bara ett enda stopp i låten, så blir jag nöjd. Och sen lugnt inga guror, bara bas trummor, eller bara guror utan trummor - whatever - + bygga på mot slutet, tack

--- Slut citat ---

Ja det blev väl hyfsat bra, traditionellt arr kan man väl säga!  B)

Blir inga ändringar på denna utan förpassat snart till arkivet - ska sätta ihop ett roligt videoklipp på denna! Finns ju liksom en historia att spinna på, som rimligen borde gå att illustrera med enkla medel! :D

Med vänlig hälsning Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion