Forum > Färdiga produktioner

They say that I am foolish-91:an

<< < (5/5)

Tokai:
Gillar inte när gitarren följer basen i nergången, för där blir det dansbandsvarning!
Annars perfekt Liverpool Cavern anno 1962! Suveränt!
Du sjunger som i ett av de där otaliga mer eller mindre begåvade banden från den perioden, typ Swinging blue jeans, etc. Perfekt!
Tycker det inte är sk gubbrock utan mer en kärleksfull tolkning av när 60-tals popen verkligen exploderade.

cykeln:
Jag skulle lägga till att liten dos av Stray Cats också finns med
Kul låt och gott spel och sång!
Tycker dock att sången skulle upp en smula i volym.
Om det ska vara engelskt ca 62 så kanske det borde vara monomixat?

91:an:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.04.2014, 18:47:30 ---Gillar inte när gitarren följer basen i nergången, för där blir det dansbandsvarning!
Annars perfekt Liverpool Cavern anno 1962! Suveränt!
Du sjunger som i ett av de där otaliga mer eller mindre begåvade banden från den perioden, typ Swinging blue jeans, etc. Perfekt!
Tycker det inte är sk gubbrock utan mer en kärleksfull tolkning av när 60-tals popen verkligen exploderade.

--- Slut citat ---
Det var väl ganska vanligt att gitarr följde bas på tidiga 60-talet. Lyssnar inte ofta på dansbandsmusik men det är möjligt det är likadant där.  :)
 "kärleksfull tolkning" tack för det, låter bättre!  :D

--- Citat från: cykeln skrivet 24.04.2014, 20:48:24 ---Jag skulle lägga till att liten dos av Stray Cats också finns med
Kul låt och gott spel och sång!
Tycker dock att sången skulle upp en smula i volym.
Om det ska vara engelskt ca 62 så kanske det borde vara monomixat?

--- Slut citat ---
Bra idé med monomixat, ska prova det också i min slutversion där också sången ska upp ett snäpp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion