Forum > Färdiga produktioner

They say that I am foolish-91:an

(1/5) > >>

91:an:
Brukar några gånger per år träffa mina gamla spelkompisar från sextiotalets tonår. Då är det nostalgimusik som gäller och jag brukar mellan träffarna greja ihop några snuttar från denna tidsanda. Ambitionen är att vi ska lira låtarna tillsammans som vi gjorde förr men tyvärr och tragiskt är dom inte i samma skick som förr så oftast blir det blir jag själv som får stå för spelandet. Den här låten hade jag med mej nu i helgen då vi träffades. Enkel och okomplicerad gubbrock!

Låtnamn: They say that I am foolish
Artist/grupp: 91:an
Genre: Gammal rock
Kompositör: 91:an
Inspelningsår: 2014
Format: mp3

Eddi:
Bra gubbrock och säkert svår att hänga med på efter några öl :lol:
Jag har aningens problem med att uppfatta leadsången i första halvan vet inte om öronen vande sig eller om du rattat in en klarare stämma i slutet. Ska ta en lyss med studielurarna senare också.
I alla fall bra låt skönt gung men man är väl gubbig :D

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.04.2014, 22:23:51 ---Bra gubbrock och säkert svår att hänga med på efter några öl :lol:
Jag har aningens problem med att uppfatta leadsången i första halvan vet inte om öronen vande sig eller om du rattat in en klarare stämma i slutet. Ska ta en lyss med studielurarna senare också.
I alla fall bra låt skönt gung men man är väl gubbig :D

--- Slut citat ---

Hanteringen av rösten är skön, låter snyggt tidstypisk!

Eddi:
En lyssning senare
Basen tar stor plats och det ska den göra i den här låten bra lirat men den dödar baskaggen och lite av din röst tycker jag. Så mina 5 cent är att EQ:a upp baskaggen något och höj din leadsång ett snäpp - väldigt bra lirat och sjunget allting.

91:an:
Låten var ju inte ämnad läggas upp på KR så jag har inte rattat särskilt noga efter inspelande ska erkännas. Har inte tänkt på om baskaggen hörs. :unsure:
Här var det tänkt att låta tidstypiskt så trumval blev retro och ned med volymen på det. Sången spelade jag in flera gånger men dubbad kändes inte tidigt sextiotal så det tog jag bort. Borde då dragit upp volymen på kvarvarande stämman. Sista versen sjöng jag om senare vilket kan göra att den blev lite tydligare/starkare.

Fan, det är ju kul att få synpunkter och tips, inte så dumt att slänga upp något här ibland i alla fall. :)  Jag ska ratta vidare på den innan jag sparar den för gott!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion