Forum > Färdiga produktioner
They say that I am foolish-91:an
91:an:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.04.2014, 19:33:52 ---Det här torde vara bra fyllemusik om man är ett gäng (och då är jag mycket yngre än dig, 28 år. Fick aldrig uppleva den era då sådan här musik sålde)
Jag tycker det är bra. Hade inte köpt en hel skiva, men själva låten diggas stenhårt :)
Banal och härlig text :D
--- Slut citat ---
Ja, för vi som kliver in i pensionsåldern är denna genren i glada gubbars lag skitkul. Då, när vi var i 15-årsåldern hade vi i stort sett hembyggda högtalare, gammal utjänt radioapparat som vi kopplade elbasen till och sen var det bara spelglädje hemma i garaget!
Marruschkka:
Härligt ju!
Känns som nånting jag diggade till som liten, gillar tongångarna här :P
Din röst borde mejslas ut mer, kanske bara en höjning av volymen?
/Marre
Plinka:
Coolt -snyggt gjort allting! :D
equality:
Länge sen man hörde något från dig. Kul! Svänger bra. Bra trycka i elgurorna. Snyggt trumspel. Bra arrad och det är bara 6:an i slutackordet som fattas för det absolut tidstypiska. Som något från Lennons Rock 'n Roll-platta från -75 (där han f ö var tvungen att spela in några Chuck Berry-låtar pga av den påstådda stölden till Come Together). Bra bugglåt alla gånger!
91:an:
--- Citat från: equality skrivet 23.04.2014, 00:47:17 ---Länge sen man hörde något från dig. Kul! Svänger bra. Bra trycka i elgurorna. Snyggt trumspel. Bra arrad och det är bara 6:an i slutackordet som fattas för det absolut tidstypiska. Som något från Lennons Rock 'n Roll-platta från -75 (där han f ö var tvungen att spela in några Chuck Berry-låtar pga av den påstådda stölden till Come Together). Bra bugglåt alla gånger!
--- Slut citat ---
Det är nog för att jag mest gör gubbmusik numera för oss i gamla gänget, som jag inte hörs på KR numera. :D
Inget har utelämnats från det tidstypiska - ena gitarren spelar en 6:a i slutackordet! Och jag lirar bas på en nyinköpt Höffner! :lol:
Vilken Chuck Berrylåt var det Come Together skulle vara tagen från? Visst låter den som hämtad från gamla rocklåtar, men dom lät ju alla likadant (så även min).
Tack Plinka och Marruschkka för lyssning och komments!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida