Forum > Demolåtar
Marsall & Bjurte - Strålande glad ....
MaxB:
--- Citat från: hogge skrivet 12.04.2014, 00:55:50 ---Sången påminner om Nationalteatern, och de var ju bra på sin tid.. Men - och nu kan jag inte sånt, men ändå - mixen får sången och ta över allt annat... SÄNK!!
I övrigt är det en skitbra låt.. Men just nu låter den som KSMB (inte att förakta dock) live i Folket Hus i Borlänge...
--- Slut citat ---
KSMB i Borlänge, lät det inge bra?
Jag brukar ju träffa bassisten då och då (Matte var med i Eddis, Guranos och mitt band i Gula Villan).
Roffe H:
Visst, låter bättre och bättre. Tycker att låten har något av en "proggstämning över sig", häftigt och lite "gammaldax". Kanske är det den unisona sången? Mycket bra låt och basen låter kanonbra. :)
/Roffe H
Marsall:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.04.2014, 22:48:49 ---Skönt med enkelheten och lekfullheten!
Mer komplicerat än så här behöver inte låtskrivande vara egentligen.
Känns att du har ett eget sound!
--- Slut citat ---
tack Max för gillande o tyck! :D
Det värmer att höra o håller med dig!,det enkla är oftast det bästa :) kan man hålla lyssnaren kvar med ett enkelt spel har man lyckats o kan fortsätta med fler alster utan att lyssnaren lässnar! :)
--- Citat från: hogge skrivet 12.04.2014, 00:55:50 ---Sången påminner om Nationalteatern, och de var ju bra på sin tid.. Men - och nu kan jag inte sånt, men ändå - mixen får sången och ta över allt annat... SÄNK!!
I övrigt är det en skitbra låt.. Men just nu låter den som KSMB (inte att förakta dock) live i Folket Hus i Borlänge...
--- Slut citat ---
Tack Hogge!för tyck o det du gillar :D
Ja jag har snart låtit som alla de gamla banden som sjunger på svenska o det e ju gott..o KSMB har jag faktiskt sett i stan hemmavid ..dom var på turne på 80 talet o rocka fett tyckte man då..Skulle dom återuppstå så skulle dom nog fylla kanske inte globen men kanske den gamla hallen bredvid :D Rock on"
--- Citat från: Eddi skrivet 12.04.2014, 01:59:17 ---Ja det blev mycket bättre :D
--- Slut citat ---
Tackar Eddie för mixtips o håller med att det vart mycket bättre! :D
--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2014, 09:29:45 ---
--- Slut citat ---
Jag brukar ju träffa bassisten då och då (Matte var med i Eddis, Guranos och mitt band i Gula Villan).
--- Slut citat ---
Max kör ni fortfarande i gula villan? o hälsa KSMB Matte! :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.04.2014, 14:16:04 ---Visst, låter bättre och bättre. Tycker att låten har något av en "proggstämning över sig", häftigt och lite "gammaldax". Kanske är det den unisona sången? Mycket bra låt och basen låter kanonbra. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack för gillande o återko0ppling Roffe! :D
Jag nya" basen gillar jag mer o mer.. :)
Asti:
Enkel, rak pop som funkar!
Refrängen kanske kunde förstärkts med en "struttig" Farfisa orgel
eller en kompletterande elgura...?
/Asti
hogge:
--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2014, 09:29:45 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
KSMB, min vän, kunde släppa en brakskit och jag hade ändå jublat och bugat som inför en Gud av hänförelse... Men vad jag menade var (kanske?) att det lät lite för mycket live för att vara en studioinspelning??
Låten har en grymt bra grund, men jobba lite på sången... Sjung låten några gånger till så att den verkligen sitter (ett av de bästa tipsen som jag fått här på KR), så ska Du se att den faller sig mer naturligt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida