Forum > Demolåtar

Marsall & Bjurte - Strålande glad ....

<< < (6/6)

Asti:
Skitsnygga, passande synthslingor av Bjurte, speciellt i introt!
Mycket bättre än Farfisa-orgeln jag funderade på!
Orgel-ackorden som kommer in i versen är kanske lite starka...?
Det här lyfte låten ett par snäpp och gjorde den riktigt bra!
/Asti

Plinka:
Ja man blir ju strålande glad av denna!  :D Mycket bra text -favoriten "tungan som sandpapper har rullat upp sig och sitter fast  :lol: " , och du sjunger den precis så som den ska sjungas!
Snajsiga lite ettriga synthar, ger ett lyft! Möjligen kan de sänkas aningen på vissa ställen. Strålande Glad Påsk då.

Marsall:

--- Citat från: equality skrivet 19.04.2014, 11:34:21 ---Bra låt, bra text, bra sång. Snyggt tonartsbyte i refrängen och lite skumma ackord. Lite Morriseyfeeling i denna kanske? Lyssnar på versionen med Bjurtes synthar och de passar bra. Kanske väl starka i början. De där oktavprylarna funkar bra. Originellt och kul!  

--- Slut citat ---

Tack EQ! för gillande odet värmer verkligen  :D O visst e De gott med synthgodis!  :D  :wub: Morrisey e ingen bekanting men..måste googla/tuba på helt klart!  :D

--- Citat från: Asti skrivet 19.04.2014, 11:45:21 ---Skitsnygga, passande synthslingor av Bjurte, speciellt i introt!
Mycket bättre än Farfisa-orgeln jag funderade på!
Orgel-ackorden som kommer in i versen är kanske lite starka...?
Det här lyfte låten ett par snäpp och gjorde den riktigt bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Asti för återkoppling :D Visst vart det Gottmos med en synth..det e ju nästan synth att inte ha med i låtarna :)  Ja men tack för farfisantänket ..ja synthar har jag inte kollat in än ..men det ä ju gott att ha er alla soim tänker vsynthar till mig  :wub:

--- Citat från: Plinka skrivet 19.04.2014, 14:36:42 ---Ja man blir ju strålande glad av denna!  :D Mycket bra text -favoriten "tungan som sandpapper har rullat upp sig och sitter fast  :lol: " , och du sjunger den precis så som den ska sjungas!
Snajsiga lite ettriga synthar, ger ett lyft! Möjligen kan de sänkas aningen på vissa ställen. Strålande Glad Påsk då.

--- Slut citat ---

Tack Plinka! :D det värmer att höra om textframförande o texttrixdiggeri.. O visst vart det en höjning av låten med bjurtes gottpåsesynth!  :wub:

Har nu sänkt lite på synthen på vissa ställen som ni ville ha det ..
MEN hoppas det inte blev för mycket sänkt nu säg då till i så fall!! ;)

o håll  tungorna fuktade nu så dom inte rullar upp sig o fastnar o ha en
O STRÅLANDE GLAD PÅSK!! O ROCK ON!" B)

edit: ja alltså den nya versionen i trådhuvudet" :)

bjurte:
Kanske att Introsynthen är aningens hög ??

Marsall:
Sänkte introsynthen nåt myrben nu :o  :)               Edit!  O passade på att vässa reffeguran :unsure:..
Bättre?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion