Forum > Färdiga produktioner
Jessica - Tanken
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 12.08.2007, 19:37:56 ---- Jessica kommer inte rätt på takten från början, hon skyndar lite onödigt. Försök få det korrekt.
--- Slut citat ---
Fixat.
--- Citera ---- ett byte av talare vore på sin plats, har hört att man får sju göteborgare för en stockhomare. :P
--- Slut citat ---
Det stämmer ;)
--- Citera ---- stråkarna sitter bra men när du spelar ackord med troligtvis nåt flöjtliknande sound så grötar det sig i mellanregistret, täcker även Jessicas fina falsettsång på slutet.
--- Slut citat ---
Berätta gärna mer specifikt vad du menar.
--- Citera ---- så tycker jag att temat, gitarrspelet bör komma med även på slutrakan.
--- Slut citat ---
Och det gör det inte? Jag hör det, men du menar att jessica eller flöjten dominerar för mycket?
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 12.08.2007, 20:36:12 ---Håller med Mahan. Vilken skattkista du har framför dig!
Ibland så får Jessika "knö" in texten för att hinna med.
--- Slut citat ---
Ja, som emu säger så är hon bäst med längre noter..
--- Citera ---Den talande rösten är lite luddig, resten av musiken är ju relativt luftig s.a.s.
--- Slut citat ---
otydlig menar du? :rolleyes:
--- Citera ---Men till skillnad från Mahan så gillar jag den höga sången i slutet. Får ju fasen gåshud, och ögat känns onaturligt fuktigt!!
--- Slut citat ---
Här med ;)
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 12.08.2007, 23:22:59 ---Kort även här, men återkommer senare.
Sången känns lite för genomrusade. Lite surtoner här och var, och stackarn får inte alltid luft verkar det som?
--- Slut citat ---
Inte alltid luft. Ja i början blir det lite av den känslan här och var...
mahan:
Okei Per!
Ny lyssning då...
med förstoringsglas i hand, detta måste nämligen bli en superlåt!
- Jessica bättre tajming nu, men fortfarande inte bra, du får fortsätta att klippa o flytta. Kan vara att melodin inte riktigt matchar med gitarrliret. I värsta fall blir det omsjungning, om möjligt.
- vid 1:30 falskar nåt i nedre registret, cello kanske, samma sak vid 1:47-1:49
- ju mer jag lyssnar desto längre bort önskar jag talaren, vare sig han e frång Stockholm eller Göteborg. Eller så skall talarens sound vara mycket tunnt och luftigt.
- vid 2:50 hamnar jessica att kämpa med flöjterna och det grötar sig, stråkarna e tunna o fina, men kolla dom andra sounden där så att Jessica får sitt rum hon behöver.
- låten kunde sluta vid 3:19, där tappar jag kontakten med gitarren. Borde kunna fixas utan fejd tycker jag. Det som händer efter 3:19 är mer eller mindre onödigt utdrag.
Det var ett stort steg närmare men inte riktigt där ännu. :)
h. JOhan
equality:
Härligt att höra Jessicas sång på denna och sista minuten känns riktigt, riktigt bra "aaaah" osv. Gillar även speakerröstens sista fraser, ger lite Bellman-vibbar. So far so good men i början finns en osynk mellan gitarr och sång som stressas fram. Andra versen funkar bättre men stavelserna blir för många i "dela sitt ljus". Vid 01:46 spelar gitarren ett G medan stråkarna kör ett helt annat ackord och här krockar det rejält. Speakerrösten alldeles för ojämn i början och flöjterna dränker denna men från frasen "mellan solens gula strimmor" låter det jättebra. Kan du inte läsa om detta igen och då med puffskydd. Jättespännande att s a s från parkett följa fortsättningen av denna och mycket glatt överaskad över utvecklingen. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida