Forum > Färdiga produktioner
Jessica - Tanken
Dividend:
mahan
--- Citera ---- vid 1:30 falskar nåt i nedre registret, cello kanske, samma sak vid 1:47-1:49
--- Slut citat ---
Tackar skall kolla det.
--- Citera --- ju mer jag lyssnar desto längre bort önskar jag talaren, vare sig han e frång Stockholm eller Göteborg. Eller så skall talarens sound vara mycket tunnt och luftigt.
--- Slut citat ---
Vi får se hur det blir med en göteborgare :)
--- Citera ---vid 2:50 hamnar jessica att kämpa med flöjterna och det grötar sig, stråkarna e tunna o fina, men kolla dom andra sounden där så att Jessica får sitt rum hon behöver.
--- Slut citat ---
dissonanser som är så vackra! ;)
--- Citera ---- låten kunde sluta vid 3:19, där tappar jag kontakten med gitarren. Borde kunna fixas utan fejd tycker jag. Det som händer efter 3:19 är mer eller mindre onödigt utdrag.
--- Slut citat ---
Det är du ganska ensam om att tycka ;) Gitarren hörs hela tiden vad jag kan... höra.
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 13.08.2007, 01:53:46 ---Härligt att höra Jessicas sång på denna och sista minuten känns riktigt, riktigt bra "aaaah" osv. Gillar även speakerröstens sista fraser, ger lite Bellman-vibbar. So far so good men i början finns en osynk mellan gitarr och sång som stressas fram. Andra versen funkar bättre men stavelserna blir för många i "dela sitt ljus". Vid 01:46 spelar gitarren ett G medan stråkarna kör ett helt annat ackord och här krockar det rejält.
--- Slut citat ---
Noterat :)
--- Citera --- Speakerrösten alldeles för ojämn i början och flöjterna dränker denna men från frasen "mellan solens gula strimmor" låter det jättebra. Kan du inte läsa om detta igen och då med puffskydd. Jättespännande att s a s från parkett följa fortsättningen av denna och mycket glatt överaskad över utvecklingen. :)
--- Slut citat ---
Kul :) ... Ja, det skall ju vara en göteborgare ;)
Emulator:
Lyssnat mer nu igen, och jag fixar inte rösten i början...sången låter gudasänd på de vackra tonerna i slutet -helt klart, men innan tycker jag det inte funkar. kanske omsjungning, en anpassning av "antalet stavelser" eller liknande. Har svågern här, och jag skulle spela upp den. Dum som man är åkte intrumentalversionen på, och fanimej vilken vacker låt det är.
Talet skulle "tunnas ur" rent ljudmässigt, skära lite av det mörka.
Sången på slutet är jättefin...kanske kan försöka få till lite ahhhh-grejjor runt hela sången?
Men -möjligen är jag den ende som hör det, och det således är min skalle som felar- men sången funkar inte i denna version.
Förlåt en tjurskallig jävel :ph34r:
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 13.08.2007, 22:25:42 ---Lyssnat mer nu igen, och jag fixar inte rösten i början...sången låter gudasänd på de vackra tonerna i slutet -helt klart, men innan tycker jag det inte funkar. kanske omsjungning, en anpassning av "antalet stavelser" eller liknande. Har svågern här, och jag skulle spela upp den. Dum som man är åkte intrumentalversionen på, och fanimej vilken vacker låt det är.
Talet skulle "tunnas ur" rent ljudmässigt, skära lite av det mörka.
Sången på slutet är jättefin...kanske kan försöka få till lite ahhhh-grejjor runt hela sången?
Men -möjligen är jag den ende som hör det, och det således är min skalle som felar- men sången funkar inte i denna version.
Förlåt en tjurskallig jävel :ph34r:
--- Slut citat ---
Det ligger nåt i det du säger.
Emulator:
Att jag är en tjurskallig jävel ? :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida