Forum > Färdiga produktioner
Jessica - Tanken
Dividend:
LÅTNAMN: Tanken
ARTIST/GRUPP: Jessica
GENRE: Vispop med symfoniska element...
LÅTLÄNGD: 3:44
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist & Mikael Schullin (Dividend och Equality)
PRODUCENT: Per Rosqvist
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Tja första försöket att få nåt lyssningsbart med sång. Troligt är att jag byter ut stockholmaren som håller Bellman-tal mot en göteborgare under nästa vecka. Kan tänka mig en omstuvning av arret så att vers 3 kommer senare också..
Annars åsikter och kommentarer om denna mix? :)
mahan:
Oj, helheten e så grymt njutningbar, min stora favoritlåt. :)
Det som jag tycker sticker ut:
- Jessica kommer inte rätt på takten från början, hon skyndar lite onödigt. Försök få det korrekt.
- ett byte av talare vore på sin plats, har hört att man får sju göteborgare för en stockhomare. :P
- stråkarna sitter bra men när du spelar ackord med troligtvis nåt flöjtliknande sound så grötar det sig i mellanregistret, täcker även Jessicas fina falsettsång på slutet.
- så tycker jag att temat, gitarrspelet bör komma med även på slutrakan.
Behandla med varsamhet Per, du har guldklimpar till ditt förfogande här!
Fantastisk låt!
h. JOhan
Light Head:
Håller med Mahan. Vilken skattkista du har framför dig!
Ibland så får Jessika "knö" in texten för att hinna med.
Den talande rösten är lite luddig, resten av musiken är ju relativt luftig s.a.s.
Men till skillnad från Mahan så gillar jag den höga sången i slutet. Får ju fasen gåshud, och ögat känns onaturligt fuktigt!!
1up:
Som sagt på msn:
Lite svagare sång. Lite mer rymdklang på sång. Två snabba komments på en härlig låt! :)
Emulator:
Kort även här, men återkommer senare.
Sången känns lite för genomrusade. Lite surtoner här och var, och stackarn får inte alltid luft verkar det som?
Kommenterar endast sången denna gång, fär med den känns det som hela låten blev lite ny, kommenterar mer senare efter några varv till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida