Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Oh Sandy Mandy!

<< < (4/5) > >>

Asti:
Snygga gitarrfigurer och skön, passande bas!
Trummorna skulle jag vilja ha lite mer tyngd/botten i och upp i mixen.
Kanske skulle ett stick eller ett lugnare parti nånstans i mitten skapa mer variation...
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 13.04.2014, 11:20:33 ---Ja, dina mixar har blivit bättre. Blir svårt med sång här dock. :)

Det är bra spel och figurer som flyter in i varandra. Lite monotonitet vad gäller ackordsföljd :D men annars; tummen upp! Gillade det här på riktigt.

--- Slut citat ---
Tackar Divid - kul att höra

--- Citat från: Asti skrivet 13.04.2014, 16:42:02 ---Snygga gitarrfigurer och skön, passande bas!
Trummorna skulle jag vilja ha lite mer tyngd/botten i och upp i mixen.
Kanske skulle ett stick eller ett lugnare parti nånstans i mitten skapa mer variation...
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar - ska kolla på trummorna. Men det blir kanske inget stick ... vi får se

/Gurano

Gurano:
Nu är låten med sång
Tankar någon?

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oh_SandyMandy.mp3[/mp3]

Henric:

--- Citat från: Gurano skrivet 16.04.2014, 10:35:12 ---Nu är låten med sång
Tankar någon?

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oh_SandyMandy.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Först och främst är jag in i helvete sjuk idag, förkyld, första sjukdan på säkert två år, hör säkert inte som jag brukar men ska försöka kommentera ändå!  B)

Tycker att det blev ett lyft med sång, själva kompet flyter ut mycket bättre nu och dom olika instrumenten hörs mycket bättre!
Var inte så förtjust i detta alster innan, tyckte det lät rörigt men nu helt OK! Tycker låten känns kort...och försvinner ut i tomma intet....Leadsången  tycker jag ligger aningen för lågt samt skulle vilja få fram den lite mer centrerat, aningens för brett leadsångljud tycker jag! Vet inte om du använder deesser på leaden, känns som det nyper lite väl hårt, gillar det processade sångljudet men skulle vilja dra det lite mer åt det naturliga hållet IYKWIM.... Dom fräcka körstämmorna tycker jag låter lite "dammiga", "otydliga", tycker att det är råd att höja dom på dom partier där leadsången inte medverkar!

Sammantaget, centrera sången inkl körpartier, lite mera "in the face", funderar på att förlänga låten, antingen genom upprerpningar, eller gör en grej med dom roliga körerna som avbrott!

Med vänlig hälsning Henric IV

Roffe H:

--- Citat från: Gurano skrivet 08.04.2014, 01:59:07 ---
--- Citat från: Hellfog skrivet 07.04.2014, 21:56:07 ---Intressant dock lite svårt att höra vad som spelas allt egentligen. Ser aldrig problem med mixa låtar utan sång. Sen tyckte tyckte jag hörde något Dream Theater liknande synth, men var svårt att höra.

Det första jag tycker du ska göra är att mixa låten, sen kanske gå utifrån det.

--- Slut citat ---
Tack för lyss å komment - nu finns en ny mix där i alla fall jag hör alla instrumenten i mina lurar. Hoppas att du oxå gör det! Bättre - sämre?

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.04.2014, 22:11:51 ---Visst är det "sugarsweet", trummorna kanske kan göras mer framträdande, håller med om att panorera instrumenten för större tydlighet.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tackar - ny mix nu - bättre el sämre?

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Sugarsweet_101bpm.mp3[/mp3]
/Gurano

--- Slut citat ---

Mycket bättre... och nu med sång. Tycker också att leadsången kan förtydligas något och ev. panoreras mer i mitten :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion