Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Oh Sandy Mandy!

(1/5) > >>

Gurano:
Gjorde nyss lite sugarsweet rock  :lol: . Vwet inte vad jag ska fortsätta med eller ändra - tar gärna emot förslag å tankar
-----------------------------
2014-04-16
Nu med sång
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oh_SandyMandy.mp3[/mp3]

Henric:
Alltid svårt att mixa utan sång....väldigt mycket instrument i ungefär samma register blir lätt adderingseffekter i mid, låter lite "hårt" i mellanregistret kan jag tycka! Jag skulle försöka få ut dom olika instrumenten åt sidan lite, kanske kryper trummorna fram bättre då....men det är bara min högst personliga åsikt! Lite svårt att uppfatta trumljudet, avstår därför tillsvidare att kommentera det!

:rolleyes:

Med vänlig hälsning Henric IV

Gurano:

--- Citat från: Henric skrivet 07.04.2014, 19:30:02 ---Alltid svårt att mixa utan sång....väldigt mycket instrument i ungefär samma register blir lätt adderingseffekter i mid, låter lite "hårt" i mellanregistret kan jag tycka! Jag skulle försöka få ut dom olika instrumenten åt sidan lite, kanske kryper trummorna fram bättre då....men det är bara min högst personliga åsikt! Lite svårt att uppfatta trumljudet, avstår därför tillsvidare att kommentera det!

:rolleyes:

Med vänlig hälsning Henric IV

--- Slut citat ---
Håller med :D

Hellfog:
Intressant dock lite svårt att höra vad som spelas allt egentligen. Ser aldrig problem med mixa låtar utan sång. Sen tyckte tyckte jag hörde något Dream Theater liknande synth, men var svårt att höra.

Det första jag tycker du ska göra är att mixa låten, sen kanske gå utifrån det.

Roffe H:
Visst är det "sugarsweet", trummorna kanske kan göras mer framträdande, håller med om att panorera instrumenten för större tydlighet.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion