Forum > Demolåtar
Kritik på trumprogrammering
Zakyath:
Aspirerande hemmapulare här. Detta är då ett utdrag från en slaskig inspelning med något fladdrig och otight gura/bas, men det bör ni kunna bortse från. Sång kommer läggas när jag fått pli på de andra instrumenten. Ni får gärna kommentera vilken aspekt ni vill med låten men det är främst trumprogrammeringen jag skulle vilja ha feedback på. Jag har bara vid något enstaka tillfälle spelat trummor i mitt liv så det känns som att jag är ute på djupa vatten när jag försöker få till ett autentiskt trumsound, både ljud- och spelmässigt.
tack på förhand!
MaxB:
Spontant tycker jag rubbet låter bra, om än demo. Jag är inte heller trummis och tycker att du fattat grejen med trummor ganska bra.
Roliga instrument för övrigt också. Vad är det för bas som spelas?
Zakyath:
kul att du gillar den :) bra fråga angående basen... det är någon skräpbas, jag köpte den tillsammans med en förstärkare för 500 kr för ett gäng år sen. får återkomma angående märke/modell :lol:
Henric:
Tycker det svänger gott och kan inte hitta något anmärkningsvärt på trumprogrammerandet! Generellt tycker jag man ska inte kvantisera för hårt, undvika att göra sånt som inte är görbart för en riktig trummis med två armar! Angående ljudet tycker jag du ska försöka att jobba mer med panoreringen, låter lite "smalt" nu! Försök bredda ljudet, placera ut musikerna på scenen för att skapa ett bredare sound! Trumsetet bör också panoreras som du ser det - hi hat lite till vänster, bas och virvelkagge i mitten, puk1 vänst puk 3 hög. Jobbar man med ett litet band som detta bas, trummor, kompgitarr och sologitarr går det utmärkt att efter grundpanoreringen flytta hela trumsetet i ljudbilden!
Henric
Eddi:
Själva programmeringen har jag inga problem med det låter som att rätt grejor går in där de ska. Men jag tycker att trumsetet är lite lågt i förhållande till bas och gura, främst när det gäller bottenfrekvenserna jag hör inte riktigt pukor och baskagge som jag vill att de ska låta. Så ett förslag där är att EQ:a upp dessa frekvenser.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida