Forum > Demolåtar
Kritik på trumprogrammering
Zakyath:
Kul att du gillar! Jag kör addictive drums, tycker det funkar bra också. Har nu strängat om min bas (Elixir var märket på basen), och den har fått ett helt annat sound. Den har inte fått nya strängar under sin nästan 10 år långa livstid. Ska spela om basen lite tightare och lägga nya gitarrspår så jag kan få fram ett schysst sound på dem. Sen behövs det bara ett gitarrsolo på slutet av låten (detta var första halvan av låten). Först efter det ska jag försöka ge mig på sång - texten är färdigskriven. Så ni som gillar låten har lite att se fram emot :)
spacetrucker:
Jo, angående trummorna alltså. Crasharna för höga, som redan konstaterats, och sen tycker jag ride-cymbalen kunde höjas. Själv brukar jag dessutom alltid panorera tom-trummorna (pukorna) lite närmare mitten. Annars låter detta helt ok. Lite "smalt" kanske som Henric redan påpekade... förutom då pukorna :unsure:
// Space
Zakyath:
tack för kritiken! håller på å skruvar om trumljudet nu. hoppas det blir bättre :unsure:
Dividend:
Inte trummis, så ta mina tankar för vad de är värda.
Det låter lite otajt. Programmerar du så superduper-kvantisera dem. Allt annat låter "fel".
Annars låter det bra om själva trumljuden (samplingarna alltså :)
Zakyath:
Tack för svaret :)
Det är väldigt otight inprogrammerat, jag har fått den kritiken på annat håll också, och jag kommer ta hänsyn till den. men jag har aldrig fått en "snap-to-grid"-programmering att låta bra någonsin och undrar därför om svaret inte ligger någonstans i mellan. Vi får se hur det blir!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida