Forum > Demolåtar

Kritik på trumprogrammering

<< < (2/3) > >>

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 05.04.2014, 08:27:52 ---Trumsetet bör också panoreras som du ser det - hi hat lite till vänster, bas och virvelkagge i mitten, puk1 vänst puk 3 hög.

--- Slut citat ---

Kom ihåg att i lyssning på en konsert eller en inspelning på skiva, är hi-hat till höger i ljudbilden, eftersom man då hör trummorna från publikens håll.

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.04.2014, 10:45:41 ---
--- Citat från: Henric skrivet 05.04.2014, 08:27:52 ---Trumsetet bör också panoreras som du ser det - hi hat lite till vänster, bas och virvelkagge i mitten, puk1 vänst puk 3 hög.

--- Slut citat ---

Kom ihåg att i lyssning på en konsert eller en inspelning på skiva, är hi-hat till höger i ljudbilden, eftersom man då hör trummorna från publikens håll.

--- Slut citat ---

Rätt, sen har Vi ju det där med höger och vänsterhänta trumslagare men den debatten behöver Vi inte blåsa liv i.... :lol:

Asti:
Tycker det låter helt OK! Kanske lite många och något starka crash:ar...
Henric hade en del bra tips angående trummorna.
Jag är nog inte rätt man att ge råd om trumprogrammering är jag rädd för.  :rolleyes:
Snyggt gitarrsolo som kommer in vid ca 68 sekunder!
/Asti

Zakyath:
Väldigt kul att höra att ni gillar!

Jag ska kika på panorering, volym, botten, pukor, kagge och crashar, så kan jag kanske slänga upp en ny version här när jag pillat lite! Tack för hjälpen :)

Harmonica mike:
Det här var kul!

Vi är ju inte så hårt representerade vi blues/rock nissar här på KR så jag säger varmt välkommen i gänget.

Bra dänga,det låter lite garage om trummorna och det gillar ju vi som lirar i garagen.Senast förra veckan för mig..
Grymt bra kliat på guran.Jag kör med ez-drums(Toontrack)i studion.Snabbt/enkelt och bra ljud med många justeringsmöjligheter.
Det är inte så lätt att baxa in ett trumset i köket,helt klart en skilsmässoanledning om man frågar frugan  :D

Kul att lyssna,och rock on.Jag vill höra meeeer..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion