Forum > Demolåtar
wernb, tony, eq, EMULATOR - Not Afraid - nu med MYCKET tyngre trummor
Emulator:
touche ;)
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 12.09.2007, 00:06:11 ---touche ;)
--- Slut citat ---
gotcha
equality:
Kanske OT nu och jag gillar verkligen Aleksandersen. Men just den låten hade jag svårt för... Hade en granne, en tjej, som jämt krävde att jag skulle sjunga den...urrk!
Rattlesnake:
Hehe, vilken mysko låt. Har bara hört denna version.
Här finns kontraster mellan tonalt -atonalt, och hårt och mjukt. Den känns som den rör sig i musikens delvis outforskade gränstrakter, men med ett ben innanför i tryggheten ändå.
Sången och leadgitarren är kalas ihop. Sången känns kanske lite hög på bekostnad av gitarren. Basen är ju helt crazy, men skojig och träffsäker. Lite högre skulle inte skada. Pianot är en riktig fullträff, den gör låten intressant igen i ett skede när den hotar bli tradig. Trummorna känns lite sådär, lite väl metalliska, speciellt hihat:en. Slutet med utklingande cymbal gillar jag inte riktig heller, föredrar choke. Skulle kunna tänka mig låten lite längre med rejäl utflippning på slutet a la ändlösa bandekon t ex.
equality:
Rattlesnake: Kul att läsa dina synopunkter och att du gillar detta. "Outforskade gränstrakter" låter häftigt! Tack för att du gillar basen. Jag har oxå hela tiden trott på den.
Vet inte inte hur bandekon låter. Nånting som loopas och med reverb som går överstyr till slut?
I såna fall verkar det perfekt! :P Tack igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida