Forum > Demolåtar

wernb, tony, eq, EMULATOR - Not Afraid - nu med MYCKET tyngre trummor

<< < (5/12) > >>

equality:
ynot: Tycker också de nya trummorna lyfter. Ska kolla pianot och basen...  :unsure:
DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.
Emulator: Kan hålla med om att basen låter för rund i soundet men tonerna den spelar vill jag inte byta ut. Tror att  låten skulle tappa sin karaktär då. Samtidigt har jag ju inte provat någon annan basgåmg och finns säkert någon (= Du) som har en lösning som skulle bli suverän.  :rolleyes:

91:an:
Jag har nog inte hört denna låt sen den första versionen och jag förstår att det har varit en resa fram till denna, men här har ni hittat rätt. Skönt medryckande gung, bra utfört. Dock jag får en känsla av att inte hela "bandet" är med, som om det är ett långt intro och man  väntar att snart brakar det loss med hela hela sättningen! Kanske några distade kompgitarrer till bara, vad vet jag?

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 11.09.2007, 21:07:51 ---
DåligtGehör: Tack för intressant analys men håller inte med dig. Tycker det skall vara lite obehagligt ljud om åtminstone om kompgitarren. "Fyllighet och värme" hör inte hemma i den här genren enligt min mening.

--- Slut citat ---

"mycket ljus, och mycket värme? Tro och Hopp!?!? nu får du ge dig. Många tårar, tunga stunder är jag säker att det blir"

(fritt tolkat av wiehes text ;) )

equality:

--- Citat från: 91:an skrivet 11.09.2007, 23:25:42 ---Jag har nog inte hört denna låt sen den första versionen och jag förstår att det har varit en resa fram till denna, men här har ni hittat rätt. Skönt medryckande gung, bra utfört. Dock jag får en känsla av att inte hela "bandet" är med, som om det är ett långt intro och man  väntar att snart brakar det loss med hela hela sättningen! Kanske några distade kompgitarrer till bara, vad vet jag?

--- Slut citat ---

Tnx. Tanken var ju att "bandet" skulle braka igång vid 00:30 men effekten kanske blev för svag. Hmm. skall försöka hitta på nåt där då.
Tack igen för bra synpunkter.

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.09.2007, 23:30:02 ---
--- Citat från: equality skrivet 11.09.2007, 21:07:51 ---

--- Slut citat ---

"mycket ljus, och mycket värme? Tro och Hopp!?!? nu får du ge dig. Många tårar, tunga stunder är jag säker att det blir"

(fritt tolkat av wiehes text ;) )

--- Slut citat ---

LJUS OCH VÄRME
musik: Å ALEKSANDERSEN
sv text: B BORG   :o

Guud va jobbigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion