Forum > Demolåtar
wernb, tony, eq, EMULATOR - Not Afraid - nu med MYCKET tyngre trummor
tsmalmbe:
Tyngden i trummorna ligger lite lutandes åt ena hållet. Blir lite tungt med lurar.
Angående låten: Progressivt kan man väl kalla det. Kunde tänka mig lyssna på sånt här ibland, men inte t.ex just nu. Det kan tugga djupt i märgen, en sån här sorts musik.
equality:
Åh fasen, meningen är ju att tyngpunkten skall ligga i mitten annars blir det slagsida men jag kan inte höra annat än att den ligger i mitten. Eller är det för stor stereospridning?
Näe det här är väl inget man lyssnar på för att slappna av eller bli kammad medhårs av men all musik kan ju inte vara sån. Tack för intressanta synpunkter!
ynot:
gillar trummorna mycket men basen o pianot kom lite f;r mycket i bakgrunden kanske...
DåligtGehör:
Har nog hört den förut men den här versionen känns bra.
Minns inte riktigt hur den lät tidigare men tror jag klagade på att den var lite stel eller något sådant. Så känns det inte nu. Kanske framför allt W:s elaka ylande gitarr var vad som behövdes. Sen har Y:s röst den pondus som gör låten rättvisa.
Känns även som basen fått stiga bakåt en bit vilket nog var bra.
Mindre bra är att det att det finns lite för mycket smärjelduk i grundkompet. Det sisslar och surrar. Hade hellre hört lite mer "fyllighet och värme" både hos trummor och den väl smaldistade gnissel-fissel-kompgitarren. (Kanske beror mitt relativa ogillande på tinnitusöron).
Fan måste lyssna igen efter att ha skrivit det sista stycket. Nej jo det är inte helskoj ljud på varken trummor eller kompgitarr. Som det nu är blir det kaka på kaka och onödigt vasst, smalt och surrgnissligt. Behåll W:s gitarr som den är men ändra framför allt komgitarr och trummor. Snälla :mellow:
Emulator:
trodde inte en gitarr kunde låta som en brunstig präriehund, men tydligen har jag haft fel :ph34r:
Fanken vilka solon! Tycker låten som sådan är skitbra, sången och gitarren är bra, men jag tycker fortfarande att resten är för snällt...
Men gott ös annars!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida