Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 10.03.2014, 13:43:04 ---+1 på förslagen till arret ;)
--- Slut citat ---
Ja, om inte andra idéer dyker upp... :P
--- Citat från: Roffe H skrivet 10.03.2014, 14:08:51 ---Visst, du har så rätt, tiden just nu är knapp...blir bättre snart. :lol: Gillar lyriken (är ju så svag för svenska texter) sen gör det inte så mycket om själva melodin är lite "sliskig". Tycker def. du ska jobba vidare, och kul att det är en gammal idé. :)
--- Slut citat ---
Tiden är knapp, absolut. Jag hoppas på din gyllene framtid till sommaren! :wub:
--- Citat från: bjurte skrivet 10.03.2014, 14:24:20 ---Näe Maxen, det blir förmycket "Kacka Israelsson" över detta, inget musik för oss med andra ord..
Ljud och lir oklanderligt ;)
--- Slut citat ---
Du är visst lite fördomsfull? :lol:
--- Citat från: palm skrivet 10.03.2014, 21:25:48 ---Hej hej... Lyssnat ett par gånger på ditt utkast. Min uppfattning av musik är att så länge den gör någon annan glad är det BRA musik. Vill låten dansa så blir det dansmusik :-) Denna låt fick mig att tänka på "om himlen och Österlen" - mina ursprungtrakter. Danne Stråhed Wizex versionen gillas bäst men munspelet från Lasse Stefanz version. Jag tänker DIN låt men arrad och proddad som ovanstående.
--- Slut citat ---
Nu börjar vi snacka! Jag tror jag ska försöka få det att låta dansband - något liknande de alternativ du ger. Har strömmat dem till mp3:or nu för att lyssna in mig. Jag ska nog använda dragspelet, munspelet eller båda...
zzeb:
Perfekt som sista låten med dansbandet på folkets hus:) Den här typen av låtar kastar mej tillbaka till 70-talets uppväxt med all den dansbandsmusik som morsan spelade. Håller med Palm. Smid vidare!
spacetrucker:
Fina stämmor och lir... Inte helt min kopp te i alla fall. Som sista dansen på en dansbana (ute, skön sommarnatt...) skulle denna nog sitta som handsken i alla fall :)
// Space
MaxB:
--- Citat från: zzeb skrivet 10.03.2014, 22:59:36 ---Perfekt som sista låten med dansbandet på folkets hus:) Den här typen av låtar kastar mej tillbaka till 70-talets uppväxt med all den dansbandsmusik som morsan spelade. Håller med Palm. Smid vidare!
--- Slut citat ---
Jag var också ute och dansade sista dansen på den tiden B) Det var en spännande och utforskande tid. Många roliga minnen! Dansbandsstuk ska jag försöka få till.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 11.03.2014, 08:16:51 ---Fina stämmor och lir... Inte helt min kopp te i alla fall. Som sista dansen på en dansbana (ute, skön sommarnatt...) skulle denna nog sitta som handsken i alla fall :)
--- Slut citat ---
Jo, jag tror på dansbandsidén
MaxB:
Har inte kommi så långt men testade ikväll intensivare akustiska, en normal med öppna ackord i tonarten E på vänster sida (missade att panorera den till vänster så den ligger i mitten...) och en på höger sida med capo på andra band så blir spelas tonarten D med öppna ackord. På så sätt kan en "dubblad" akustisk gitarr nästan låta 12-strängad, kanske...
Har även spelat in hihat och cymbal-ljud från keyboardknackande och ökat volymen på trummorna. Inget finputs där, kanske finns riktig trummis som vill hjälpa till senare?
Prövade också munspelet men vill dessutom ha med dragspelet i refrängen. Har inte hunnit ta fram det. Och de reverberade körerna som jag har i referenslyssningen har jag inte hunnit lägga ännu... Kul att experimentera.
Inspelningen ikväll 2014-03-10 är definitivt mer åt dansbandshållet, eller hur många är det som spyr åt sliskigheten? :unsure:
(Borttagen från lyssning)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida