Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5

<< < (3/11) > >>

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 09.03.2014, 10:23:11 ---Det är ju en riktig sista dansen-låt detta med tydliga dansbandsinfluenser men när man lyssnar på texten så tror jag så också ska vara, så varför inte? Jag gillar inte alls genren men om det är Max som är orkester lyssnar jag gärna ;)

--- Slut citat ---

Tja, vad ska man säga. Är inte säker på att jag gillar genren heller. Men ändå... gör jag en sån här grej. Ännu inte säker på hur soundet ska vara...

--- Citat från: MacTS skrivet 09.03.2014, 15:02:45 ---Sliskig men bra låt  ;) Tycker den är värd ett genomtänkt arr. Kanske en elgitarr som spelar lite fina licks och varför inte en orgel? Och upp med trummorna!

--- Slut citat ---

Jag tror på alla de här tipsen. Tror jag kommer arbeta åt det hållet. Tack för tips.

tigersoul:
+1 på förslagen till arret ;)

Roffe H:
Visst, du har så rätt, tiden just nu är knapp...blir bättre snart.  :lol: Gillar lyriken (är ju så svag för svenska texter) sen gör det inte så mycket om själva melodin är lite "sliskig". Tycker def. du ska jobba vidare, och kul att det är en gammal idé.  :)
/Roffe H

bjurte:
Näe Maxen, det blir förmycket "Kacka Israelsson" över detta, inget musik för oss med andra ord..
Ljud och lir oklanderligt  ;)

palm:
Hej hej...

Lyssnat ett par gånger på ditt utkast. Min uppfattning av musik är att så länge den gör någon annan glad är det BRA musik. Vill låten dansa så blir det dansmusik :-)

Denna låt fick mig att tänka på "om himlen och Österlen" - mina ursprungtrakter. Danne Stråhed Wizex versionen gillas bäst men munspelet från Lasse Stefanz version. Jag tänker DIN låt men arrad och proddad som ovanstående.

Här skulle kommit en vacker bild från "nästan" Österlen från helgen. Men fick inte ditt den. Hur gör man. Behöver du för inspiration får du säga ifrån.

/Palm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion