Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dags att ta farväl - ny mix med slide 25/5
Marruschkka:
Sorry, men det här funkar inte för mej, fast det är välspelat och så. Känns lite sliskigt dansband or whatever. Har ju allergi ;)
/Marre
MaxB:
Det är helt okej Marre, det är sliskigt värre. Tvärtemot vad Dr Hook sjöng då det begav sig, vill jag hävda att "There's NOT a big step, from the djungle to the zoo". Jag har i en morgonmix nu försökt trycka till kick och bas så det mer liknar rockballad :P. Har alltså mixat lite annorlunda än igår kväll och förhoppningsvis är mixen bättre. Har nu separererat gitarrerna vänster (L28) höger (R28) och lagt på de saknade mellotronstråkarna som ytterliggare kan spä på den redan uppkomna sliskigheten.
(Denna version är borttagen)
spacetrucker:
Åtminståne för mig ligger det där med dansband i detta fall i melodin. Inte så mycket i mixen. Det är lite Vikingarna över det hela :unsure:
// Space
MaxB:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.03.2014, 09:08:50 ---Åtminståne för mig ligger det där med dansband i detta fall i melodin. Inte så mycket i mixen. Det är lite Vikingarna över det hela :unsure:
// Space
--- Slut citat ---
Kan det lika gärna vara country med tanke på munspelat?
Lite så där vid lägerelden? :mellow:
Plinka:
Här var det dansband! Javisst, den skulle sitta perfekt som sista låten i parken en ljummen sommarnatt, det är precis sådana vibbar man får. Är inte så insatt i denna genre, men allt låter välspelat och mixat. Texten passar fint in :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida