Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Get Out

<< < (4/6) > >>

Eddi:
Ok så här är det det finns en låt av Avicii som har avlyssnats på Spotify över 200.000.000 ggr och jag tänkte att jag snor hans idé om upplägg så får vi se om den blir en storlyssnare på KR och nu är det väl 14 typ :lol: Men det blir säkert fler. JAG GÖR INGET MER MED DEN HÄR LÅTEN UTAN SKJUTER ÖVER DEN TILL FÄRDIGA BARA - TJOFF. Oj nu skrek jag visst det var inte meningen :wub:

Dividend:
Låter Dylan - fast lite sämre poesi ;)

Helt okej.

Asti:
Kul låt! Hade föredragit en "stummare", hårdare baskagge med mer tyngd i stället
för den här som låter lite Don Partridge one-man-band!
Skulle du inte kunna lägga en bas som kommer in ungefär samtidigt med synthen/orgeln
för att få ytterligare drag i de partierna..? Och kanske även lite mer trummor där...
/Asti

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.03.2014, 17:31:04 ---Låter Dylan - fast lite sämre poesi ;)

Helt okej.

--- Slut citat ---
Ok kul referens Dylan, poesin var nog inte så mycket att hänga i julgranen nä-
Tack för lyss och tyck Div :D

--- Citat från: Asti skrivet 02.03.2014, 18:56:45 ---Kul låt! Hade föredragit en "stummare", hårdare baskagge med mer tyngd i stället
för den här som låter lite Don Partridge one-man-band!
Skulle du inte kunna lägga en bas som kommer in ungefär samtidigt med synthen/orgeln
för att få ytterligare drag i de partierna..? Och kanske även lite mer trummor där...
/Asti

--- Slut citat ---
Jodå det skulle jag kunna men det får vara bra så här. Det hela gällde ett experiment där jag stal ett upplägg för att se om det triggade något, men jag inser nu att det handlar om mer än upplägg, bra ljud på gura och bra röst och bra text t.ex. men Tack för tyck Asti :D

mahan:
Tjou EDDI!
Detta är en riktigt glad popparlåt som man blir på gott humör vid lyssning.
Tycker nog åxå att Carolas acke trots sin långa komplicerade färd runt klotet låter alltför muddig, föreslår att du tar ut den ur påsen och lirar på nytt :P
Näemen lite skruva med EQ:t så blir guran åxå gladare, tycker den e värt det.
Arret gillas med det snyggt galoperande syntliret. Syntdelen blev dock lite enformig och jag satt och väntade på att guraliraren och sångaren skulle dyka upp och kanske dra lite chorus med stämmor för att krydda på lite till. Bra låt som med lite mer "tålamod" kunde bli ännu fler snäpp bättre....  tror jag :D

h.    johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion