Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Get Out

<< < (3/6) > >>

MaxB:
Ja hur var tanken med gitarrinspelningen, ska det referera till 60-talet?
Annars får du se över inställningarna på signalvägarna för gitarr via mic.
Pumpa på!

Marsall:
Jag tycker guran e cool även ljudet som start..Sen när det smäller igång då blir det back to realityljud..Det var det jag menade i mitt 1 a inlägg :).. ähh kanske så du menade också .. iaf ..ini kaklet ...pop on" :D

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.03.2014, 14:32:24 ---Ja hur var tanken med gitarrinspelningen, ska det referera till 60-talet?
Annars får du se över inställningarna på signalvägarna för gitarr via mic.
Pumpa på!

--- Slut citat ---
Fixat så gott jag kan :lol:

--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2014, 15:27:26 ---Jag tycker guran e cool även ljudet som start..Sen när det smäller igång då blir det back to realityljud..Det var det jag menade i mitt 1 a inlägg :).. ähh kanske så du menade också .. iaf ..ini kaklet ...pop on" :D

--- Slut citat ---
In i kaklet nu Marsall tack för återkommande synpunkter :D

Ny version:
Ok efter mycket klagomål på min stackars acke så har jag nu normaliserat den. Alltså inga effekter egentligen utom reverb och så har jag dragit en hel del i EQ.reglarna. Betänk att det är en 70-tals acke som jag fick från min granne Carola -77 ca. efter ett stormigt förhållande typ och efter det att hon tågluffat halva jorden runt och blivit rånad i Madrid så tyckte hon att jag skulle ha den här acken :D När Larsson testade den så gillade han ljudet det var "följsamt mjukt" som han sa.

Det mest spännande är ändå att ingen listat ut formatet på låten som är helt snodd från en mycket modern låt.

MaxB:
Listat ut formatet...
Jag kan inte mycket om det moderna så jag hade kunnat gissa att vissa idéer kommer från "kontrollets" låt "Angela" men det som är format är väl troligen något med hur basen kommer in...?

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.03.2014, 17:10:20 ---Listat ut formatet...
Jag kan inte mycket om det moderna så jag hade kunnat gissa att vissa idéer kommer från "kontrollets" låt "Angela" men det som är format är väl troligen något med hur basen kommer in...?

--- Slut citat ---
Ja nu finns det ju ingen bas men en variant av bastrumma och det är väl det du menar och det är rätt det är helsnott.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion