Forum > Demolåtar
Tigersoul - På egna ben - 2A
tigersoul:
Hallå i stugan!
Satte mig o lekte lite med en låtidé, någon slags rockballad på svenska.
Bara ett grovt testarr än så länge o vocals är slaskigare än vanligt för jag är halvförkyld så räkna med några suringar!
2A: Lade till ett stick där det brakar loss en smula o filat bort en o annan suring i variaudio i väntan på frisk hals ;)
Länk för fyrkantiga groddjur: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/pa-egna-ben
Lyrics:
Jag hade väntat på nån',
Som kunde lyfta bort den sten
Som tyngde ner min själ,
Till jorden
Och visst så kom det nån',
Som slet och drog mig upp
Men jag kunde ändå aldrig
Lämna mörkrets rum
För dom ben som höll mig uppe
Var nån' annans
Och den luft som jag drog ner
I mina lungor kom från någon annans mun
Jag trodde allt som krävs var,
En trygghet fri från allt förakt,
En säker hand,
Som visar vägen
Men det visa sig,
Att styrkan blivit en protes,
När två själar smälte samman,
Och den hand som jag höll hårt i,
Var nån annans,
Och den kraft som höll mig uppe
Många år, den kom från någon annans själ
En pusselbit i taget,
Sanningen tog sakta form,
Och verkligheten,
Krackelerade
Plötsligt föll ridån,
På mina långa smala ben,
Och allting låg,
På högre hyllor
Men dom ben som knappt kan bära,
Halta framåt,
Och de vägar jag nu når,
Är mina egna, en skräckblandad förtjusning
Solo
Men dom ben som knappt kan bära,
Halta framåt,
Och de vägar jag nu når,
Är mina egna, en skräckblandad förtjusning
Asti:
Bra låt! Som du säger lite surt på något ställe, men annars bra sång och bakgrund!
Man förväntar sig kanske att låten mynnar ut i en ösig avslutning... :)
Mycket bra text! Påminner en del om Winnerbäck.
/Asti
zzeb:
Hej Tigern!
Håller med Asti, mycket bra text.
Tycker versen är bra och sen kommer en brygga (tycker jag det låter som:). Efter bryggan förväntar jag mej nån sorts refräng eller nånting repetitivt som lyfter(avslutar) innan nästa vers men den kommer aldrig.
Kan vara jag som är insöad på popformatet vers ref. Så om ingen annan kommenterar det så ska du ju köra vidare som det är.
Snyggt sång och pianoljud!
Roffe H:
Javisst, kanonlåt och bra text. Sången kan du ju fila lite till på. :)
/Roffe H
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 26.02.2014, 19:49:15 ---Bra låt! Som du säger lite surt på något ställe, men annars bra sång och bakgrund!
Man förväntar sig kanske att låten mynnar ut i en ösig avslutning... :)
Mycket bra text! Påminner en del om Winnerbäck.
/Asti
--- Slut citat ---
Hola! Jo nog är det lite Winnerbäck vibb över det här, både i stuk, sång o text. Ösigt slut är faktiskt en intressant idé då jag övervägt om det ska nå sitt klimax i en brygga som avslutas med en upprepning av sista b-temat. Kanske skulle leka lite med den idéen för låten behöver ändå bli längre med sina ringa 2:11 utan outro.
--- Citat från: zzeb skrivet 27.02.2014, 13:39:35 ---Hej Tigern!
Håller med Asti, mycket bra text.
Tycker versen är bra och sen kommer en brygga (tycker jag det låter som:). Efter bryggan förväntar jag mej nån sorts refräng eller nånting repetitivt som lyfter(avslutar) innan nästa vers men den kommer aldrig.
Kan vara jag som är insöad på popformatet vers ref. Så om ingen annan kommenterar det så ska du ju köra vidare som det är.
Snyggt sång och pianoljud!
--- Slut citat ---
Mjaee... det ä väl en smaksak men jag tycker nog det låter som en ref, men jag förstår vad du menar då första delen av "refrängen" låter precis som en brygga som liksom "ropar" på någonting som komma skall. Däremot vill jag inte ha in något typiskt popigt upprepat i den här låten då den är väldigt textbaserad.
--- Citat från: Roffe H skrivet 27.02.2014, 13:47:13 ---Javisst, kanonlåt och bra text. Sången kan du ju fila lite till på. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul ni alla gillar :P ska fila lite till på den, o sjunga om den när jag blir frisk igen för att iaf få några bra toner o byta ut de sura med.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida