Forum > Färdiga produktioner

Secret love

<< < (2/7) > >>

Henric:
Tack alla för kommentarer!

Plinka knåpar ihop text och sjunger vad det lider.... :wub:

Ska spåna på ett intro och funderar på om det kommer att behövas ett tredje parti för att bryta av....

Henric:
Snyggt, absolut bygga vidare.  smile
/Roffe H

Ja det känns bra så här långt, Plinka filar på text och kommer att sjunga!  :wub: Sen ska jag fila på ett intro och eventuellt något tredje parti, typ mellanspel, brygga så fort jag finner tid...

Snyggt. Frågar du mej så behövs ingen sång alls. Det görs alltför lite instrumentalmusik nuförtiden mellow
Gör alltså låten färdig... med eller utan sång... helst utan  biggrin

// Space

Så sant som det är skrivet, men får man chans att kollaborera med Plinka så....kanske spränger in ett instrumentalt intro, mellanspel, det får framtiden utvisa!

Gillar harmisarna. Låter skönt att sjunga, synd att jag inte har så lätt för att hitta på text...

Skriva text och sjunga är det som jag är sämst på...

Låter snyggt med piano och gitarr, men jag tycker trummorna blir lite för mycket med likartade, snabba
slag på virveln och pukorna. Skulle vilja ha lite mer återhållsamt och varierat där och
gärna lite mer botten och värme i pukor och baskagge. Kanske aningen för mycket reverb generellt också...?
Kan bli en snygg ballad med förslagsvis någon av alla duktiga sångerskor vi har här på KR!
/Asti

Jag gillar ljudbilden så här långt, även om projektet är i sin linda! Jag köpte EZmix nya ambient-pack och när jag satt och testade kom den här idéen farande från ingenstans! Ja det är mycket reverb överlag, men det låter nice tycker jag, trummorna är EZdrummer claustrofobic, ett cocktailset, kanske är trummorna lite starka nu, vi får se var det landar när allt är inspelat. Plinka ska som sagt fila på en text och sjunga!  :wub:

bjurte:
Sköna harmisar och bra ljud, ska bli spännande att höra med Plinka.. :)
Det där 'arpeggio' klinket som finns i introt och kommer in här och där låter lite bekant, men kan inte riktigt sätta fingret på vad ?? :D

Girly:
Riktigt snygg instrumental. Blir kul att höra vad Plinka hittar på :)
/Girly

mahan:
Tjou Henric!
Har inte träffat dig förr här på KR men på basen av detta snygga "embryo" tror jag att vi träffas oftare framöver.
Gillar särskillt ditt pianolir och den starka användningen av det lägre registret där, låter ju "symfoniskt" snyggt.
Trummorna däremot stör stämningen med sitt sound och lir så ta en pratstund med trummisen om möjlig användning av ett lite mindre utstickande sound ;)
Ska bli kul att följa med utvecklingen här, potential finns hur mycket som helst.

h.    johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion