Forum > Färdiga produktioner
Secret love
Henric:
Hej på Er!
Satt ihop ett litet symfoniskt intro samt ett lite mer svävande outro, pillat lite på ljudet i väntan på Plinkas sång och text... :wub:
Introt är symfonicrescendot i början plus pianoklinket sen blir det vers ref, vers med halva sång halva solo sedan refräng med ett omtag på slutet...preliminärt i a f
Angående trummorna som är från EZ drummer Claustrophobic ( Ett litet cocktailset som jag pimpat med mycket effekter från EZ mix ambient pack) så visst sticker dom ut lite men kommer att kvarstå!
När solosången är på ska det läggas sologitarr och fetekörer är tanken!
Nu återgår jag till musikalvärlden igen - Tjo i boet!
Med vänlig hälsning Henric
Eddi:
Jag har ju självklart lyssnat på den tidigare versionen men inte kommenterat. Jag gillar det nya introt och hela kompositionen MEN jag klarar inte av trumljuden dessa kanske hade dolts om det fanns sång på det hela men nu är det det enda jag kan tänka på när jag lyssnar varför en massa kakburkar i en låt? Sorry.... Men det är kanske bara jag så inget att bry sig om.
Gurano:
Kan nog bli bra men även jag reagerar på trumljudet ... på ett negativt sätt - vilket är onödigt. Du kan ju testa andra trummor även om du vill behålla dessa (kanske kommer du på andra tankar :D ) ... bara en tanke.
Gurano
Henric:
Klart att jag kan, MEN...den delen i låtprocessen är för min del tillsvidare över (att välja trumljud alltså). Era synpunkter är noterade :rolleyes: Naturligtvis om jag känner att det inte går ihop med sång och annat som är tänkt så byter jag....
Jag är ute efter ett litet trumset med lite platt, smackigt ljud, inga stora 28 tums baskaggar utan ungefär som det är nu....
Era synpunkter är noterade, vi får se vad som händer när sången kommer på.... B)
Henric:
Nu är text och sång inspelad! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida