Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Life,a piece of gold
Håkan Nilsson:
Håller med alla, bra låt. Måste den ha fler delar egentligen?
Harmonica mike:
A piece of gold..
Kul att ni tycker till alla,det värmer och inspirerar.
Roffe:
Thanx man,ja jag har en reff nu.Skriver text och funderar på det sista..låten är ju en cfg runda men reffen blev en bm7-9,f#9, em, g,,sedan så tröck jag in några grejer på pianot under cfg rundan,coolt eller helknasigt - vi får se :)
Staffan:
Ja mina idér finns på ritbordet som skisser och utkast.Tanken är att en producent tar tag i den färdigställande biten.
Den kreativa biten ger mig mest,finliret tar för lång tid då jag måste nöta in alla finurligheter - den enkla förklaringen.
Håkan:
Tack,Håkan.Ja vi får se när jag får denna i hamn..Jag fick sänka tempot lite och lira om.Har skrivit och spelat in en reff,som jag skall köra två svängar.I övrigt så blir den ganska lik verren i trådhuvudet.Lite mer sammanhängande text också..Men jag avvaktar med att lägga upp den tills allt sitter.Jag har texten kvar..
BJURTE:
Jag har stråkar på reffen,förlåt
######################
Tack alla för kommentarerna,det värmer gott här i Norr..Fast vi har fått vår två månader för tidigt,uppochnedvända världen typ.Vi brukar ha tjugo-trettio minus och skoteroverall nu,men glider runt i kortärmat och två plus :)
Mike
MaxB:
Gillar nu med.
Harmonica mike:
Max:
Tack,jag har jobbat lite men körde fast på texten så det tar nån dag innan jag lägger upp tagning två..Nu har jag reff,två svängar..Rätt coolt tycker jag :D
Tragglar med acken också,för att få till rytmiken och flytet på versen hå hå ja ja..
Mike
hogge:
Gillar Din röst som satan... Du låter alltid som någon man väckt ur ett whiskeyrus och bara tvingat till att ta ton :lol:
Jobba vidare, människa.. Låten har stor potential. Detta kommer att bli skiiiitbra....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida