Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Life,a piece of gold

<< < (2/8) > >>

Plinka:
Vilken mysig helskön låt alltså! Älskar arret, det är super precis som det är  :wub: och din sång såklart, det det enda jag längtar efter är, om du kunde låta någon lägga på en stämma på vissa ställen, tex på slutet when they cry...
I början tänkte jag att en hel manskör hade varit snyggt, sen fick jag av någon anledning tankarna till Brother where art thou, och tänkte att en stämma kunde vara snyggt...men till sist visste jag varken ut eller in, men något kanske skulle kunna göras  :)

equality:
Gott stuk med 6/8 och snygg melodi. Bra lir och pipan super som alltid. Kör på!

Harmonica mike:
A piece of gold..

Max:
Irländskt,precis vad jag också tänkte.Lite "pubkörer" på ett tänkt reff/stick kan bli fräckt.Tempot kanske är något högt för mitt spretiga ackelir och text...
Jag hör ibland musik då jag vaknar ur en dröm,för det mesta så faller det i glömska innan jag kommer till skott.Denna nynnade jag in snabbt då jag tyckte att den kanske har nåt..Vi får se om jag kan göra nåt vettigt av detta.

Bjurte:
Folks,ja det går ju också..Oki,inga stråkmattor  :D

Peter:
Thanx man.Ja då kör jag på det här då,acke,fela å lite piano så får vi se var vi skall lägga förstärkningen  :)

Zebben:
Trist,köp en xperia z jag har en sådan och de telefonerna är perfa :D

Carina:
Tack för de fina orden,då behåller jag den med ett enkelt arr.Jorå,det går att klämma in körer och stämmor i denna.Fixar sticket så får vi se..Jag kanske får låna lite stämma av dig om det behövs..?  :wub:
Jag jobbar lite til så får vi se vad som kommer ut..

EQ Micke:
Thanx man.Jag donar vidare.

#####################

Tack för kommentarerna alla,det värmer gott.Liten idé det här som jag skall försöka förvalta till nåt större..

Mike

Roffe H:
Jobba vidare, jättefin idé och lir. Kanske en refräng skulle passa?  :unsure: Lite åt Molly Malone hållet..."a live a live oh".  :lol:
/Roffe H

Tokai:
Guldpriset har ju sjunkit värde, men den här, a piece of gold, den låtens värde kommer helt säkert att stiga. Bara du jobbar på och slutför den. Tycker det har varit mycket jättebra skisser, idéer men inte så mycket färdiga låtar från dig.
Bra sång som alltid - även mitt i natten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion