Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Life,a piece of gold

<< < (4/8) > >>

Marsall:
Klockrent gitarrspel o sång.. Trummisen måste va mer bestämd låter bakis"o loj :D.. Kan betona puka bara o mer bestämd taktfast pang pang!  ;)

Eddi:
Jag har medvetet låtit bli att kommentera i avvaktan på version två men nu när jag lyssnar igen så upplever jag att låten är färdig liksom - lite konstiga ljud i slutet men i övrigt rätt så perfekt faktiskt. Känslan finns med hela vägen - voicen är dunderbra - gitarrspelet funkar etc.
Flytta till färdiga blir min dom!

Harmonica mike:
A piece of gold..

Hogge:
Thanx man.Ja det är ju inte blues det här,så det glädjer att du gillar det..Jag har jobbat lite,men har text kvar att skriva å lite gura puts..Förhoppningsvis har jag den till veckan.Du skulle höra min röst idag då jag drack en liten STOR virre igår,nu är det Tom Waits som gäller :)

Marsall:
Ja trummorna är ju mer en styrning för tempot å gura spelet än bra tänk,det går nog att dona lite där cajon kanske..Pukor är ju också en idé..

Eddi:
Ja jag misstänkte nästan att du väntade på verre två  :) Jag har en reff nu som jag tvekade till men mina polare skrek rätt ut då jag tänkte skrota det,så jag böjer mig för övermakten och kör reffen två svängar.
Lite probs med att få acken snyggt lirad på versen,då ackorden byter snabbt,,Skall lira mot fet virvel så jag känner rytmen tydligare då går det lättare.
Det glädjer mig att du tycker om den så här,men ta fram sågen till veckan då du hör reffen..Jag har bara lite ackeputs å text kvar,samt en tight basgång på reffen.Så liiite till skall denna få :)

##############################

Tack för kommentarerna alla,det värmer och inspirerar mig..Mera kommer..

Mike

Dividend:
SKickade Fågeln till morsan och hon tyckte mycket om den.

Tycker det låter mer visa än country eller blues det här. Mycket fint utkast! Ska försöka följa utvecklingen även om jag inte är inloggat så mycket för tillfället!

Harmonica mike:
A piece of gold..

Per:
Ja den låten(Fågeln) blev inte så tokig.Jag har en nyare version av den med en fantastisk gitarr signerat djonas..
Men livet kom emellan så jag har en ordentlig inmix kvar av det..Lite vårpyssel på den typ..
Halar upp den då mixen sitter.
Denna då:
Tack,det värmer.Jag har donat en del med reff och lir men jag har inte texten klar,så jag väntar tills jag har nåt vettigt.
Liret sitter dock,och det är ju 99 procent av jobbet :)

############

Tack för kommentaren

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion