Forum > Demolåtar

Hogge - UPPDATERAT... Need some help..

<< < (6/7) > >>

HasseFX:
Bästa riffet 2014 - so far  :P

Marsall:
Sångslingorna /piano/ tubaljud rör ej reffeguran RÖR EJ! bara mixas bättre då :).. Tillsätt rakbas som sagt på versen .. Och fixa till trummisen ...Sångljudet på versen för mycket hall" kom lite närmre.. Reffesången bättre ljudbild.. Blir kanoners med lite jobb!!

hogge:

--- Citat från: HasseFX skrivet 15.02.2014, 20:48:55 ---Bästa riffet 2014 - so far  :P

--- Slut citat ---

HAHAHA... Du är väl för söt...  :wub: :wub: :wub: TACK SNÄLLA!!!

--- Citat från: Marsall skrivet 15.02.2014, 20:51:13 ---Sångslingorna /piano/ tubaljud rör ej reffeguran RÖR EJ! bara mixas bättre då :).. Tillsätt rakbas som sagt på versen .. Och fixa till trummisen ...Sångljudet på versen för mycket hall" kom lite närmre.. Reffesången bättre ljudbild.. Blir kanoners med lite jobb!!

--- Slut citat ---

Tack för Dina synpunkter... Funderar faktiskt på att göra exakt som Du skriver... Du verkar vara en mycket klok karl  :wub:
Kort och konsist.. I like it  :wub:

Tack för att Du lyssnade & kommenterade...

hogge:
Tjolahopp...

Bjurte fick mig att överge sticket.. Ni vet det där som kom efter solopartiet (det där första lugna med "I will be ok!" sången)..
Dock så håller jag med om att det inte passar låten.. Men jag gillade det ändå, på nåt vis... Men jag får kanske nyttja det i nästa låt (fast då utan falsksång!)??

Här är det:
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/2014/STICK.mp3[/mp3]

Hur som helst: Nu är låten färdigt (tror jag) för min del.. Som sagt, sticket här ovan är borta och resten är justerat enligt Era förslag.. Dock ej mixen.. Låten ska ju (när jag anser att den är klar) spelas in igen av mina medmusikanter), och därefter mixas och proddas.. Tyvärr har ju min följeslagare sedan 2010 - FREDDY - sagt upp sig, så nu får jag försöka stå på egna ben..

Nåväl: Pianot har fler toner, bastrumman är sänkt (på det lugna sticken) etc.. Sången skall dock läggas om så snart halsflussen försvunnit...
Har tillika testat flertalet ekon (reverb), men tycker att detta - gigantiska - är det som passar låten bäst...

Här är min slutliga version... Slutliga & slutliga förresten? Det beror ju på Er...
Ni får jättegärna ge era omdömen... Nu när Freddy inte längre håller sin hand över mig så blir jag väääääldigt osäker...

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/2014/Bitch.mp3[/mp3]

hogge:
Vete faan vad som är fel  :blink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion