Forum > Färdiga produktioner
Asti, cpg & Plinka - Ge er till tåls (klar)
Marsall:
Riktig göttmos Asti.. Jag kan väl få va med i ditt Band! :D
Allt i Mixen låter bra i mina lurar.. Radiomixat! så att säga..det är bara att trycka play"för studiomannen.
Visst om man vill så kan en kör joina och fylla i låttemat så att det betonas lixom.. Men... Din bästa jag hört.. B)
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 02.02.2014, 11:37:19 ---Riktig göttmos Asti.. Jag kan väl få va med i ditt Band! :D
Allt i Mixen låter bra i mina lurar.. Radiomixat! så att säga..det är bara att trycka play"för studiomannen.
Visst om man vill så kan en kör joina och fylla i låttemat så att det betonas lixom.. Men... Din bästa jag hört.. B)
--- Slut citat ---
Jättekul att du gillar! Du får gärna vara med i vårt band! (Asti & cpg :))
Jag tyckte också det lät bra i lurar med nivåer och så, men i PC-monitorerna lät det lite annorlunda...
Jo, en kör är sällan fel. Tror bara att min "Asti-kör" börjar bli lite uttjatad... Då skulle det nog behövas lite kvinnoröster.
Tack för din feedback!
/Asti
Roffe H:
Gillar ämnet. Vet inte om det har med åldern att göra, men jag kommer ofta på mig själv med att sitta och kverulera framför teven. Bra lyrik som vanligt. Kanske överröstar kompet sången ibland, men jag gillar mellandelen (där det blir lite softare) då går texten fram ordentligt. Gitarrerna gillar jag, de ska vara kvar som de är tycker jag. :) :)
/Roffe H
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.02.2014, 15:31:18 ---Gillar ämnet. Vet inte om det har med åldern att göra, men jag kommer ofta på mig själv med att sitta och kverulera framför teven. Bra lyrik som vanligt. Kanske överröstar kompet sången ibland, men jag gillar mellandelen (där det blir lite softare) då går texten fram ordentligt. Gitarrerna gillar jag, de ska vara kvar som de är tycker jag. :) :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Vi kanske börjar bli ett par griniga gubbar? :) Kul att du gillar texten!
Jag känner för egen del att det ibland blir lite för mycket med allt högljutt snack
och tyckare som pratar i mun på varann, när jag egentligen bara ville kolla på
nyheterna, läsa tidningen och inta min frukost i lugn och ro. Ett filter som tog
bort "tjabbisar" och reklam vore inte dumt... :) Man kan ju iofs nöja sig med tidningen....
Tycker det är svårt att mixa sådana här låtar så att sången kommer fram lagom både
vid låg och hög lyssning. Man är väl antagligen för dålig på att sänka/höja rätt frekvensområden...
Mellandelen är ju klart lättare att mixa. Inte så många instrument och mera lågmält.
Gitarrljudet är jag nöjd med. Har inte använt det från POD:en tidigare. Det är en low gain preset.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
palm:
Hej hej....
Sitter och kommer på mig själv att bara le.... detta påminner i soundet om något annat - kommer inte vad just nu, men det kommer. Gitarrhooken är fräck... den gillas skarpt.
Sången försvinner i musiken tycker jag, precis som Gurano sa. Kanske Jonnerstone kan fixa detta (säkert du också). Jag reagerar också precis på samma ställer som MaxB men min känsla blev att det blev för abrupt.... det är riktigt läckert med de softare delarna och trummorna där är bara, enligt mig, så läckra...de växer! Skönt spel....EZ?
Njo men visst är det väl 60 tals rocker över dig :-) dé e väl finfint!
/Palm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida