Forum > Färdiga produktioner
Asti, cpg & Plinka - Ge er till tåls (klar)
Asti:
--- Citat från: palm skrivet 02.02.2014, 19:03:44 ---Hej hej....
Sitter och kommer på mig själv att bara le.... detta påminner i soundet om något annat - kommer inte vad just nu, men det kommer. Gitarrhooken är fräck... den gillas skarpt.
Sången försvinner i musiken tycker jag, precis som Gurano sa. Kanske Jonnerstone kan fixa detta (säkert du också). Jag reagerar också precis på samma ställer som MaxB men min känsla blev att det blev för abrupt.... det är riktigt läckert med de softare delarna och trummorna där är bara, enligt mig, så läckra...de växer! Skönt spel....EZ?
Njo men visst är det väl 60 tals rocker över dig :-) dé e väl finfint!
/Palm
--- Slut citat ---
Gitarrtemat var utgångspunkten för låten. Kul att det gillas!
Ja, sången behöver tydliggöras på något sätt! Det ska väl kunna lösas på något sätt.
Dom olika delarna är hopklippta, så det behövs kanske något som limmar ihop bättre
och "slätar över" skarven. Kanske en cymbal-crash eller ett utklingande gitarrackord...?
Tycker också trummorna känns bra i det lugnare partiet. Det är Superior Drummer, uppgraderat från EZ Drummer.
Jag har absolut inget emot att kallas 60-tals rocker! Hellre det än dysterkvist, som min fru brukar kalla mig! :D
Tack för din feedback!
/Asti
bjurte:
Fy på dig Asti !! :angry:
Inte lura hörselskadade Bjurte att höja volymen, du vet ju att inte gubben tål det.. :wacko:
Ang. övergången till 'lugna ner sig' partiet, gör du bara så här, en kick och cymbal på ettan som får ringa ut innan det bullrar igång igen.. tada.. klart. B)
Annars saknar jag bara lite Ylanden och sjuh-vetes massa reverb..
Då blire Surf av det hele och det behöver vi nu i dessa slasktider.
Herr Meniere / t.f. volymkontrollant
Ps. nämde jag darrspaken ? mer darr tack. :rolleyes:
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 03.02.2014, 01:56:04 ---Fy på dig Asti !! :angry:
Inte lura hörselskadade Bjurte att höja volymen, du vet ju att inte gubben tål det.. :wacko:
Ang. övergången till 'lugna ner sig' partiet, gör du bara så här, en kick och cymbal på ettan som får ringa ut innan det bullrar igång igen.. tada.. klart. B)
Annars saknar jag bara lite Ylanden och sjuh-vetes massa reverb..
Då blire Surf av det hele och det behöver vi nu i dessa slasktider.
Herr Meniere / t.f. volymkontrollant
Ps. nämde jag darrspaken ? mer darr tack. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Förlåt! Glömde varna vissa "öronmärkta" personer! :)
Har för närvarande inga hörselproblem själv, så jag tänkte inte på det. :wacko:
Ja, jag tänkte mig ungefär så i övergången...
Vad menar du med ylanden? Sång eller gitarrsolo? :unsure:
Antar att du menar att jag ska använda svajarmen mer..? :)
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Plinka:
Sjyst låt! Vilket drag från dig denna gång Asti :D Du passar ju klockrent till denna typen av musik med. Temat och texten är också bra, men det är klart att vill man att folk ska lyssna på texten då får man nog få upp tydligheten i sången på ngt sätt, annars riktigt nice.
(p.s. jag läste tidigare kommentarer om kvinnokör-önskningar...om du behöver en kvinnokör som ylar så kan du höra av dig...har kanske lite tid nån dag...jag kan ställa upp om du önskar...:) )
Asti:
--- Citat från: Plinka skrivet 03.02.2014, 11:00:01 ---Sjyst låt! Vilket drag från dig denna gång Asti :D Du passar ju klockrent till denna typen av musik med. Temat och texten är också bra, men det är klart att vill man att folk ska lyssna på texten då får man nog få upp tydligheten i sången på ngt sätt, annars riktigt nice.
(p.s. jag läste tidigare kommentarer om kvinnokör-önskningar...om du behöver en kvinnokör som ylar så kan du höra av dig...har kanske lite tid nån dag...jag kan ställa upp om du önskar...:) )
--- Slut citat ---
Nja, jag har svårt för att få rätt attityd i sången till sådana här låtar är jag rädd för.
Men det är ju så roligt så det går inte att låta bli... :D
Har svårt för att ta i utan att rösten spricker, så det får bli lite Wiehe-aktig sång! :)
Men kul att du tycker det är drag i låten! Jo, sången behöver absolut bli tydligare...
Kan tänka mig att en kvinnokör i refrängen skulle sitta fint! :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida