Forum > Färdiga produktioner
Asti, cpg & Plinka - Ge er till tåls (klar)
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 01.02.2014, 23:10:01 ---Ja som sagt det drar på bra ... men sången drunknar
/G
--- Slut citat ---
Jo, sången försvinner nog tyvärr...hör den dock hyfsat bra i lurar.
Kul att du tycker det är drag i låten! :)
Tack för feedback!
/Asti
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 01.02.2014, 23:14:06 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.02.2014, 22:50:50 ---Bra ös, kul att höra!
Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.
Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på :)
Micke
--- Slut citat ---
Du har helt rätt ang virveln! Skulle gärna velat haft trummorna slamrigare helt och hållet, inte bara virveln...men vet inte hur jag ska få till det.
Har försökt skära sången i basen och förstärka den runt 2000 Hz och 8500 Hz för att få mer diskant och mellanregister,
men tycker också att sången blir lite otydlig i mixen. Vill inte höja den för mycket för då tappar man "trycket" i kompet.
Du får gärna mixa sången om du har lust! Jag har svårt att komma så mycket längre själv... Vore spännande att se vad du kan få till!
Antar att det är gitarrtemat som du tycker är hooken..? :)
Tack för feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Tänkte mest på refrängen, "Ge er till tåls...", men även gitarren är smittande.
Skicka isf sångspåren separat i wavespår och sen musiken som ett(1) wavespår, så ska jag se om jag får tid att pula lite. Har lixom en idé på sångljudet här, men det kanske inte faller i god smak. Lite mer "in your face" så att säga :-)
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.02.2014, 23:22:51 ---
--- Citat från: Asti skrivet 01.02.2014, 23:14:06 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.02.2014, 22:50:50 ---Bra ös, kul att höra!
Tycker att det borde vara en lite slammrigare virvel för att möta upp det andra. Sången drunknar lite. Här vore det på sin plats med en väldigt hård komprimering på sången, skära den ganska bra i basen samt att städa bort inandningar mm för att få sången att låta lite mer rå och in the mix. Blev lite sugen att mixa sången på denna.
Annars en hookig sak som jag fortfarande går och nynnar på :)
Micke
--- Slut citat ---
Du har helt rätt ang virveln! Skulle gärna velat haft trummorna slamrigare helt och hållet, inte bara virveln...men vet inte hur jag ska få till det.
Har försökt skära sången i basen och förstärka den runt 2000 Hz och 8500 Hz för att få mer diskant och mellanregister,
men tycker också att sången blir lite otydlig i mixen. Vill inte höja den för mycket för då tappar man "trycket" i kompet.
Du får gärna mixa sången om du har lust! Jag har svårt att komma så mycket längre själv... Vore spännande att se vad du kan få till!
Antar att det är gitarrtemat som du tycker är hooken..? :)
Tack för feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Tänkte mest på refrängen, "Ge er till tåls...", men även gitarren är smittande.
Skicka isf sångspåren separat i wavespår och sen musiken som ett(1) wavespår, så ska jag se om jag får tid att pula lite. Har lixom en idé på sångljudet här, men det kanske inte faller i god smak. Lite mer "in your face" så att säga :-)
--- Slut citat ---
Låter bra!
Jag PM:ar!
/Asti
MaxB:
Låter gott och det är ett bra driv.
Upplever att virveln ligger framför övriga trummor. Kan man backa lite i volym på den eller reverbsätta den?
Det är något med övergången vid 79 som känns mer inspelning än live men jag kan inte ta på vad det är eller hur det skulle ändras (om det skulle ändras).
Lite 60-tals feeling på kompet.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.02.2014, 11:18:22 ---Låter gott och det är ett bra driv.
Upplever att virveln ligger framför övriga trummor. Kan man backa lite i volym på den eller reverbsätta den?
Det är något med övergången vid 79 som känns mer inspelning än live men jag kan inte ta på vad det är eller hur det skulle ändras (om det skulle ändras).
Lite 60-tals feeling på kompet.
--- Slut citat ---
Roligt att även du tycker det finns lite driv i låten!
Virveln låter tamare än vad jag uppfattade med hörlurar. Den behöver nog få lite reverb ja.
Partiet efter 79 sek är tänkt att inledas lugnt utan högljudda trummor och gitarrer för att spegla texten.
Det kanske blir för stor kontrast i övergången för att kännas naturligt..?
Det blir nog 60-tal av det mesta jag gör, även om jag inbillade mig att det kanske var lite punkigare och slamrigare. :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida