Kontrollrummet

Perowitch,Girly and Eddie-Crash and Burn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN Crash and Burn
ARTIST/GRUPP: Perowitch/Girly,Eddie
GENRE: Jam Jazz
LÅTLÄNGD:4,28
KOMPOSITÖR:Perowitch/text sång Girly
PRODUCENT:Perowitch
EV. MEDVERKANDE:Girly, Eddie
INSPELNINGSÅR:2014
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 29.01.2014, 15:18:16 by PEROWITCH »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Läckert! Början fick mig att åka nerför en skön skidbacke resten luta mig tillbaka i en bekväm läderfåtölj!
Nice!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt snyggt! Fin mix och bra insatser på alla hörn!
Skön basfigur som ligger och mal!
Hittar inget att klaga på!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Låter fantastiskt bra tycker jag, fina insatser på alla plan!  :rolleyes:

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Lazarus

  • Gäst
Härligt ljudlandskap och riktigt bra framfört........ Förutom trummorna, som låter lite som en sån där gammaldags leksaksapa med en virveltrumma på magen. Byt virvelkagge och jag joinar er fanclub på stört.

/Lazarus


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Svängigt, maffigt och fantasifullt.  B) Fin låt, bra sång och lir överlag. Imponerad.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Låter fräckt .....

Har inte hört mkt av dig innan P - så detta kändes nytt för mig. Riktigt kul och snygga ljudbilder du målar upp. Sången är också mycket passande...lite lagom suggestiv. (stavning)
Det som känns annorlunda för mig är att saker och ting inte kommer tillbaka - inte på samma sätt utan i nya tappningar, ljud eller liknande. Men det är säkert så det skall vara...
Gillade ljudet/soundet på Girlys första sångslinga.....de andra var inte illa de i heller men jag önskade att den kom tillbaka någon gång....typ så jag tänker!

Mkt bra jobbat!

/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
.. Förutom trummorna, som låter lite som en sån där gammaldags leksaksapa med en virveltrumma på magen. Byt virvelkagge och jag joinar er fanclub på stört.

Trummis talar till en trummis på trummisars vis!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Låter fräckt .....

Har inte hört mkt av dig innan P - så detta kändes nytt för mig. Riktigt kul och snygga ljudbilder du målar upp. Sången är också mycket passande...lite lagom suggestiv. (stavning)
Det som känns annorlunda för mig är att saker och ting inte kommer tillbaka - inte på samma sätt utan i nya tappningar, ljud eller liknande. Men det är säkert så det skall vara...
Gillade ljudet/soundet på Girlys första sångslinga.....de andra var inte illa de i heller men jag önskade att den kom tillbaka någon gång....typ så jag tänker!

Mkt bra jobbat!

/Palm
Hej palm  jo den kanske är lite annorlunda men låten kom till så att jag gjorde den instrumental och nästan klar sen skickade jag den till eddie som ville lägga lite gitarrer och tyckte att den skulle ha sång och han ville vi skulle höra med Girly så då skickade vi den till Girly och därifrån kom en klar sång  med text pluggs och allt på några timmar helt otroligt jobbat och lyfte låten 100 procent så det var det bara snickra  om den till Girlys sång så  kanske därför blir det som en resa vi började så att säga lite i fel ände men vad gör det när det blev så bra men det är ju också jam jazz tack för lysningen/perowitch


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Underbar  :wub: ...förutom då aptrumman kanske  :P

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Grymt häftigt! Låter annorlunda...men bra   :) Bra ljud och sånginsatser också!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt ljudkollage att lyssna på, trummorna funkar bra fram till ca. 75 på spelaren (Där basen kommer in, sedan tycker jag den blir lite för liten och spattig (Apig.. :D ) skulle önskat en lite större,djupare virvel som inte synkopade i vart och var annat varv.
Dom låter bra, men kanske lite mer portionerat.. B)
Lenas svala sång ger det hela en extra Dimension !!
Skön låt !! 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Skönt ljudkollage att lyssna på, trummorna funkar bra fram till ca. 75 på spelaren (Där basen kommer in, sedan tycker jag den blir lite för liten och spattig (Apig.. :D ) skulle önskat en lite större,djupare virvel som inte synkopade i vart och var annat varv.
Dom låter bra, men kanske lite mer portionerat.. B)
Lenas svala sång ger det hela en extra Dimension !!
Skön låt !! 
Hej Bjurte Mycke snack om A…ljud :P När jag jobbar lyssnar jag på helheten men visst kan man ha mera botten här å där men ingen ting jag har stört mej på,inte heller synkop slaget  Men jag har gjort som dej njutit av lenas sång som lyfter hela låten : men tack för tycket det är ju bara en demo så allt är välkommet/ perowitch


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
riktigt nice låt o skön rytm i den också sången e ju kanoners!..Visst lite mer snärt på virveln skulle ju smaka (men inte fööör mycket..för det är mycket finesser i låten som jag gillar skarpt som då kanske försvinner ?...Men skulle vilja höjja hela paketet närmare i ljudbilden lixom ..många gitarrgrejjer o trix får man lixom riktigt anstränga sig för att höra...Det kan ju va att jag börjar bli lite döv också..iaf  me like! :)


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
riktigt nice låt o skön rytm i den också sången e ju kanoners!..Visst lite mer snärt på virveln skulle ju smaka (men inte fööör mycket..för det är mycket finesser i låten som jag gillar skarpt som då kanske försvinner ?...Men skulle vilja höjja hela paketet närmare i ljudbilden lixom ..många gitarrgrejjer o trix får man lixom riktigt anstränga sig för att höra...Det kan ju va att jag börjar bli lite döv också..iaf  me like! :)
Helt rätt marshall det är ju det som är prob att har du för mycket botten på ett visst instrument  så krockar det och annat försvinner och i det här fallet har jag försökt hålla mej till regeln  max 7 instrument spår samtidigt men det är inte lätt och  frekvensområden som krockar. Så jag gör bara en rå mix annars får jag lämna in det för mixning för skruva är jag inte bra på oftast skruvar jag bort mej men det är kul med folk som kan det (sen  har vi ju olika smak med det är ett prob ) men har en kompis som mixar på heltid brukar i bland skicka en låt till honom så får jag en lista på vad han tycker de då man inser att mixning är svårt inkl mastring.Kul att du gillade låten själv tycker att den jäkligt läcker lite självgod som man är /perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Läckert! Början fick mig att åka nerför en skön skidbacke resten luta mig tillbaka i en bekväm läderfåtölj!
Nice!
Bra max hoppas du blir riktigt utvilad läderfåtöljen passar på och tacka all innpot på låten .

Tack till  övriga Asti, Henric, Roffe H, Spacetrucker, Macts och Lazarus vi får se om jag hittar nyckeln till A… trumman nästa gång annars slipper du den :lol:/Perowitch


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Härligt fantasifullt, svängigt och finfina insatser.
Det ända som stör mej är X som många andra redan påpekat.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Mums, skön låt! Alla insatser jättesnygga, men jag är inne på Marsalls linje, om att höja upp en del snygga gitarrfinesser. Det är skönt att man hör sången tydligt, men kanske ändå inte skulle skada att få upp lite mer av gitarren i ljuset  :D
Plinkar på en låt...