Kontrollrummet

Jazzlåt "Mitt i city"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Wow, vitamininjektion verkligen!  :P

Gillar hur du arrat detta och spelinsatserna är bra och sången väldigt bra :) Mycket fin timbre!!  :wub:

Det låter som en livetagning i en TV-studio snarare ä scen och det blir lätt lite för försiktigt, kontrollerat och "safe:at". Sången är rätt så hårt processad jämfört med övrigt (vanligt i TV-sammanhang ;)) och transienterna i början på fraserna smäller väl mycket - snabbare attack på kompressor eller någon de-crackle-plugg fixar sådant.

Tips på ruggigt naturtroget blås är Sample Modelings bibliotek till Kontakt! Litet exempel följer där jag leker lite försiktigt med "The Trumpet", från ca 1.40 och framåt... http://soundcloud.com/hasse_fx/the-movement-hfx-remix

« Senast ändrad: 25.01.2014, 15:46:13 by HasseFX »


Utloggad Henric

Wow, vitamininjektion verkligen!  :P

Gillar hur du arrat detta och spelinsatserna är bra och sången väldigt bra :) Mycket fin timbre!!  :wub:

Det låter som en livetagning i en TV-studio snarare ä scen och det blir lätt lite för försiktigt, kontrollerat och "safe:at". Sången är rätt så hårt processad jämfört med övrigt (vanligt i TV-sammanhang ;)) och transienterna i början på fraserna smäller väl mycket - snabbare attack på kompressor eller någon de-crackle-plugg fixar sådant.

Tips på ruggigt naturtroget blås är Sample Modelings bibliotek till Kontakt! Litet exempel följer där jag leker lite försiktigt med "The Trumpet", från ca 1.40 och framåt... http://soundcloud.com/hasse_fx/the-movement-hfx-remix


Kul att du gillar! Låten blev cool och sången blev ett lyft helt klart! Lyssnade på ditt ljudmoln - låter nice!  :wub:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

Tog Hasse FX på orden och har ändrat lite på attacken på sångkompressorn samt lagt på en crickel-crackel plug för att dämpa transienterna på sången något...nu är vi inne på dom i mina öron knappt hörbara justeringarna...

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Får lite Brubeck/Desmondvibbar och Take Five trots 6/8.
Distar lite i pianoresponsen i slutet av ett par versstrofer.
Plinkas bidrag suveränt. Härlig lyssning! Fint co-lab!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves