Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums

<< < (3/17) > >>

bjurte:
Gillar låten, det låter nästan som du sjunger 'Money' å då blir det lite 'Pinkan' osso..
Rythmiskt set däremot blire ganska kantigt och yxigt..

MaxB:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.01.2014, 16:52:19 ---Gillar låten, det låter nästan som du sjunger 'Money' å då blir det lite 'Pinkan' osso..
Rythmiskt set däremot blire ganska kantigt och yxigt..

--- Slut citat ---

Mali, Molly or Money doesn't matter, it's all about reggae!   B)

Tokai:
Låter skumt som reaggie.  Jag blir helt snurrig av detta. Baskagen ska iallafall vara tvåan. Så långt rätt.Men virvel på ettan känns konstigt. Kantslag hade varit bättre. Men tror basen måste vara mer aktiv i förhållande till trummorna. Alltså lämna hålrum för baskaggen. Tror ofta basen spelar liksom lite fördröjt. Skitsvårt att få till det där goa jamaicasvänget. Har försökt
Vad är för en låt? Pink Floyds Money?

Tillägg. Virvel måste väl vara på 4:an?

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.01.2014, 21:43:07 ---Låter skumt som reaggie.  Jag blir helt snurrig av detta. Baskagen ska iallafall vara tvåan. Så långt rätt.Men virvel på ettan känns konstigt. Kantslag hade varit bättre. Men tror basen måste vara mer aktiv i förhållande till trummorna. Alltså lämna hålrum för baskaggen. Tror ofta basen spelar liksom lite fördröjt. Skitsvårt att få till det där goa jamaicasvänget. Har försökt
Vad är för en låt? Pink Floyds Money?

Tillägg. Virvel måste väl vara på 4:an?

--- Slut citat ---

Det låter troligen galet men på något outgrundligt sätt gillar jag ändå det här resultatet.
Det är första gången jag fått det att låta på detta sätt, det är ju nästan i mål ju!  :lol:

Asti:
Först tyckte jag det lät som Pink Floyds "Money", men sen hörde jag att du sjöng "Molly"!  :)
Jag vill nog också ha virveln på 2:a och 4:e om det ska vara reggae...
Tycker du ska höja gitarren! Fräckt ljud på sången!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion