Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums
Roffe H:
Kan bli bra det här...basen och gitarren ligger ju rätt, men trummorna tycker jag fortfarande låter lite "lattjo" :unsure: (mitt sätt att se det). Molly är ett passande namn på låten.
Vad bra att du tar hand om djuren. Gillas! Går själv ut och pinkar lite då och då :lol: (med jycken) en "fralla", jättesnäll. :)
/Roffe H
spacetrucker:
Jag är själv inte nån större vän av Reggae men visst låter väl detta rätt... om än lite knaggligt :huh:
Jobba vidare bara :)
// Space
MaxB:
Kanske är det gitarren som segar ner gunget nu? Ska nog testa att lägga om den också...
Håkan Nilsson:
Att spela reggea riktigt lika bra som Bob Marley & The Wailers gjorde går tyvärr inte. Det kan ju inte ens dagens eller gårdagens största reggeartister. All reggea som inte är Bob Marley är sämre. Det är absolut impossibell. Att de är födda o uppväxta på hasch och Jamica hjälper inte.
MaxB:
Två nya kompgitarrer på sidorna och en annan gitarr i mitten
Mp3-länk borttagen
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.01.2014, 12:59:35 ---Att spela reggea riktigt lika bra som Bob Marley & The Wailers gjorde går tyvärr inte. Det kan ju inte ens dagens eller gårdagens största reggeartister. All reggea som inte är Bob Marley är sämre. Det är absolut impossibell. Att de är födda o uppväxta på hasch och Jamica hjälper inte.
--- Slut citat ---
Jag kommer aldrig få det att svänga så och det hindrar varken mig eller andra att försöka närma sig det speciella gunget som finns i reggaen.
Jag har en favoritgrupp i Kanada - Kaliroots - som hade ett skönt groove, även om kicken låg på ettan och virvel på trean...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida