Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums

<< < (4/17) > >>

palm:
Hej hej...

Jag har igen aning om vilka regler som finns för reggae. Min regel är: låter det bra så kör på det. Detta är klart användbart. Jobba vidare och se var det hamnar. Melodislingan kan lätt förknippas med den andra låten. Små förändringar så är det kanske löst.
Snyggt ljud på mittguran, lagom mkt dist.

/Palm

MaxB:
Kick på tvåan och fyran på plats nu, nästan hela tiden men jag tog mig vissa friheter att placera lite här och där på vägen genom låten. I huvudsak är tvåan och fyran markerade med kicken. Har också med fördel höjt kompgitarrerna i volym. Jag tycker det låter bättre och flyter på bättre nu än tidigare.
Mp3-länk borttagen

Lazarus:
Hade jag varit dig så hade jag lagt även virveln (rimshot) på 2:an och 4:an.

/Lazarus

MaxB:

--- Citat från: Lazarus skrivet 25.01.2014, 12:38:47 ---Hade jag varit dig så hade jag lagt även virveln (rimshot) på 2:an och 4:an.
/Lazarus

--- Slut citat ---

Det här med trummor är komplicerat för en annan.
Tänk om man hade en "instant drummer" som alltid tog hand om det där som gör det...  B)

HasseFX:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.01.2014, 12:48:14 ---Det här med trummor är komplicerat för en annan.
Tänk om man hade en "instant drummer" som alltid tog hand om det där som gör det...  B)

--- Slut citat ---

...du får börja köra Logic ;)

Gott gry i detta! Du är absolut på rätt väg med låten -  det är en bit kvar men ge inte upp ;)  Jobba jobba jååååbbaaa :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion