Forum > Demolåtar
Ballad med lite country feeling
MaxB:
--- Citat från: MacTS skrivet 23.01.2014, 11:55:52 ---MaxB, tack och kul med trummorna!
Har själv ett digital-set, men är inte duktig alls...däremot så har sonen som är 10 år börjat lira på dom, så vi brukar jamma lite.
Om du får till det och vill så får du gärna skicka midispår på trummor så kan jag byta ut dom programmerade mot dina
--- Slut citat ---
Jag är inte heller duktig alls men det är kul att testa, då man vet att det inte finns några krav, att ingen lyssnar. B)
Mina trummor som midispår vill du inte ha men det finns väl andra på kr som skulle vilja lägga sköna trummor på det här!
Asti:
Jättesnygg sång, både lead och kör! Läckert gitarrspel, men ljudet på den som
ligger en bit ut till vänster är fortfarande för högt och vasst tycker jag!
Bra låt, som påminner lite om en Clapton-ballad. Vet inte om jag tycker detta
är så mycket country. Rockballad skulle jag hellre kalla det.
En Telecaster har jag alltid drömt om...underbar gitarr! :wub:
/Asti
bjurte:
Kanske lite 'burkig' i 'botten' men väldigt kompetent och väl framförd..
Står inte ut med Cöntry när den är som smörigast, men här passerar du över i 'EAGLES' rockigare gränsland.
Bra, :)
MacTS:
Asti, tack så mycket! Ja, vänstergitarren kanske ska ner lite grann.
Detta är min första tele (tekniskt sätt så är den inte min än, jag har bytt till mig den mot ett Bach V med vår basist..och vi började med att bytlånas, men den kommer nog att stanna hos mig)
Bjurte, tack! Har du (eller någon annan) några tips för att få bort burkigheten? Själv har jag en känsla att trummorna bidrar till det
pxm:
Mycket bättre !!!! :)
Det låter bra nu...
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida