Forum > Demolåtar
Ballad med lite country feeling
MacTS:
Tack! Jo, jag lägger nog upp låtarna här eftersom. Jag kommer nog att ta hjälp av bättre mixare om jag gör ett seriöst skivsläpp av det
HasseFX:
...jag får hålla med övriga talare! Läcker pipa - så mycket bra sång på KR nu :) Det blir lite mixade genrer i denna. Väldigt mycket av Jimi Page's tele-sound och stil på denna, typ "The song remains the same". Den extrema panoreringen låter Zep-73 dessutom :P Låten skulle tjäna på en annan trummis än en trött Cozy Powell ;) så svänget uteblir! Mycket Zep blir'e :blink: men tror ytterligare en flukt, denna gång på Bonham/Jones, skulle hjälpa...
MacTS:
HasseFX: Tack så mycket!
Jag måste erkänna att jag har sjukt dålig koll på Led Zep...även om jag titulerar mig hårdrockare :huh: 80-talet och framåt är mer min grej :rolleyes:
Trummisen, som idag heter EZ Drummer ska definitivt bytas ut mot en mänsklig sådan lite längre fram.
Plinka:
Jag hör inte så mycket country i denna, men mer av klassisk rockballad, nästan lite Joey Tempest(eller hur det stavas) över din sång, så den är riktigt snygg!
Något vasst över mixen är det som gör att den ändå blir lite jobbig att lyssna på, det måste gå att skruva till med nivåer och eq, kanske lite tyngre botten behövs. När du väl fått till det så blir den helskööön!
Marsall:
Kramgolåt som går hem i stugorna ..säljer ;).. Inget nyskapande men spelar rock. :D .. Trummorna känns ju som sagt i ett annat rum ..Men dom skulle du ju byta ut.. Maffigare trummor så kanske gurorna inte e så diskantiga så svårt att avgöra .. Bra sjunget också..keep rockin"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida