Forum > Demolåtar

Tigersoul - Empty Hearts

<< < (2/4) > >>

Asti:
Jag gillar din röst bäst när du tar i "lite lagom", som t.ex i partiet
"But they try,
To reach the moon,
One last time
But it's gone

So they run,
Out to the streets,
In sorrow
To hide the pain"
Där tycker jag din sång är kanon! Avslappnad men ändå med lite eftertryck.
När du anstränger rösten mer, som i refrängen, tappar du pitch ibland.
I övrigt tycker jag pianot låter riktigt bra och låten i sig är inte dum!
Sången är kanske lite för stark i mixen. Trummorna kunde varit lite livligare
och tyngre i refrängen och basen kunde nog höjts ett litet snäpp...
/Asti

bjurte:
Håller med Asti, när du tar i lite 'lagom' låter det kanon, men när refrengerna blir som intensivast, tappas pitchen lite för mycket, öva,öva,öva.... Eller så plockar du in Melodyne.. :)
Sedan tycker jag att det ska vara lite större Dynamisk skillnad på vers mot refräng,Högre guror, tuffare guror, slamrigare trummor.. Ja du hajjar... :rolleyes: Det blir lite för liten skillnad nu, bara maler på lixom..

Ps. Låt och Melodi är riktigt bra    B)

spacetrucker:
Bra låt, snygg melodi... och bra text. Håller i alla fall med Bjurte och Asti... att lagom är kanon... och att det kunde vara större skillnad på vers och refräng.

// Space

tigersoul:
Senaste 3 kommentarerna:

* Instämmer, jag tappar lite pitch när jag tar i som mest o det beror helt tveklöst på att sångtekniken är väldigt ovan för mig än så länge. Man så att säga använder mer luft/stöd än man behöver o överskottet blir dist men det är svårare att hålla pitch så som någon sa: öva öva öva!

* Större skillnad på vers o refräng vad gäller instrumental intensitet: kan hålla med om att det inte skulle skada här med lite mer påfläskning i refrängen med något. Fokus i denna låt var främst att testa sångsättet så jag har inte tänkt så himla mkt på "annat slamrande" men det är helt klart något att jobba vidare med om låten ska utvecklas vidare.

Så det blir till att öva vidare o fundera på om låten rent utav är så pass att den ska jobbas vidare med. Tack för kommentarerna ;)

Plinka:
Aaaw vilken underbar låt  :wub: sköna harmonier, skööön röst!
När jag hör din röst i en sån här powerballad så känner jag direkt att den passar kanon, med en massa övning så du blir van vid tekniken, så kommer det bli en riktig fullpoängare! Strunt i sångpedagogen, det fixar du själv  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion